نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی در استان نتخابات شورای استانی

نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی در استان کردستان

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان برخلاف آن چه در قانون تاسیس آن بعنوان سازمانی غیردولتی آمده، توسط دولتیها اداره و مدیریت می گردد.

کد خبر: 970423009 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ تیر ۹۷ - ۲:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان برخلاف آن چه در قانون تاسیس آن بعنوان سازمانی غیردولتی آمده، توسط دولتیها اداره و مدیریت می گردد.

نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی در استان

نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی در استان

نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی  کشاورزی در استان کردستان

پنجمین دوره انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی کردستان روز جمعه از ساعت نه صبح تا شانزده عصر به طول انجامید و در اینمدت که چند ساعتی هم تمدید گردید تنها چهارصد نفر از کل اعضای سازمان که بالغ بر پنج هزار نفر هستند، شرکت کرده بودند.
مرحله اول این دوره از انتخابات یکم تیرماه سال جاری برگزار گردید که طبق قانون می بایست نصف بعلاوه یک نفر از اعضا در آن شرکت میکردند که حدود شصت نفر حضور پیدا کرده بودند  بنابراین انتخابات به مرحله دوم موکول گردید، اکثر اعضای واجد شرایط رای دادن هم عدم اطلاع از زمان برگزاری را علت حضور نیافتن خود ذکر کردند.
البته از پنج هزار و صد و چهل و یک نفر عضو سازمان هم تنها هزار و صد نفر کارت عضویت خود را تمدید کرده بودند و حق رای داشتند بنابراین تنها ۳۶.۳ درصد اعضای واجد شرایط هم در این دوره مشارکت کرده بودند.
چهارده نفر داوطلب و نامزد این دوره از انتخابات بودند که ۱ نفر از این کاندیداها پیش از برگزاری انتخابات انصراف داد و سیزده نفر دیگر که اکثر آن ها را هم کارمندان دستگاههای دولتی تشکیل داده بودند، باهم رقابت کردند.
اعضا خواستار تغییر ساختار فعلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کردستان هستند
دیار احمدی، نامزد انصرافی این دوره از انتخابات شورای نظام مهندسی استان به علل انصراف خود اشاره کرد و افزود: طبق قانون تاسیس سازمان می بایست ساختار آن غیر دولتی باشد اما متاسفانه اکثر اعضای شورا را کارمندان دولت تشکیل داده اند.
احمدی گفت: امسال برای سومین دوره است شاهد حضور کاندیداهای شورای استانی سازمان تحت ائتلافی شش نفره هستیم که بیش تر آن ها هم کارمندان جهاد کشاورزی استان هستند.
احمدی ادامه داد: بدون شک استفاده از امکانات سازمان برای کاندیداهایی که خود از اعضای شورای فعلی سازمان هستند، بیش تر بوده است.
وی بیان کرد: دید و خواسته ما تغییر ساختار از سیستم دولتی به غیردولتی بر اساس قانون تاسیس در این سازمان است و این که از توان متخصصان با همراهی مسئولان دولتی استفاده گردد.
رییس سازمان گفت: بسیاری از اعضای سازمان نسبت به نحوه واگذاری کارها و این که طرحها تنها به گروه خاصی سپرده میشود، اعتراض دارند.
پس از ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان توسط ریاست سازمان، تعدادی از اعضا پرسش هایی را از ریاست سازمان هم چون چه منفعتی در شورای استانی این سازمان وجود دارد که کارمندان دولت تا این اندازه تمایل به شرکت در آن از خود نشان میدهند؟
احمدی در پاسخ به پرسش مذکور، عنوان کرد: همه اعضا حق کاندیدا شدن را دارند و خود اعضا باید پاسخگوی این پرسش باشند.
در این مجمع سالیانه و انتخابات شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان از بین ۷ نفر که داوطلب بازرس سازمان در این دوره شدند اشکان حسین پناهی با هشتاد و چهار رای بعنوان بازرس اصلی و دیار احمدی هم با پنجاه و هفت رای بعنوان علی البدل از طرف اعضای حاضر در آیین انتخاب گردیدند.
از چهارصد نفر شرکت کننده در این دوره از انتخابات تنها دویست و هفتاد و سه نفر هم در انتخابات بازرس شرکت کردند و مابقی پس از رای خود به کاندیداهای شورای استانی سالن را ترک کردند.
هیچگونه تخلفی در این دوره از انتخابات سازمان مشاهده نشده است
مسئول هیئت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان کردستان افزود: در این دوره برخلاف دوره های گذشته سازمان برای کاندیداها از طریق سامانه پیامکی خود تبلیغ کرد و از طریق صداو سیما همزمان برگزاری انتخابات اطلاع رسانی گردید.
حامد قادر زاده با عنوان این که کارت عضویت هزار و صد نفر از اعضای سازمان تمدید شده بود، خاطر نشان ساخت: از این تعداد هم چهارصد نفر در این دوره شرکت کردند.
قادر زاده عدم تمایل اعضا به تمدید کارتهای  عضویتشان را یکی از ضعفهای موجود در این سازمان خواند و گفت: چون اعضای از حمایت مناسب این سازمان برخوردار نیستند لذا تمایلی هم به تمدید کارت عضویت خود ندارند.
قادر زاده گفت: پنجاه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان هم کارت عضویت خود را تمدید نکرده و هیچکدام هم در انتخابات شرکت نکرده بودند.
وب  با اشاره به این که در کشور ما اکثر فعالان بخش کشاورزی دو شغله هستند و این ضعف بزرگی محسوب می گردد، تصریح کرد: چون هیچ کشاورزی هم ملزم به استفاده از مهندس کشاورزی نیست و دولت هم برکشاورزان احاطه ای ندارد لذا تمایلی هم از سوی فارغ التحصیلان کشاورزی برای مشارکت وجود ندارد.
قادر زاده عنوان کرد: راهکار اینست که متولیان کشاورزی، دانشکده های کشاوری، اتحادیه ها و انجمنها صنفی این بخش، پروژه ها و طرحهای اقتصادی مناسب به کشاورز ارائه تا آن ها احساس بهره مندی مفید از جامعه مهندسی کنند.
قادر زاده افزود: این دوره از انتخابات با نظارت و سلامت کامل برگزار گردیده و تا به حال هم تخلفی در آن مشاهده و ثبت نشده است.
ریاست سابق سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کردستان نتوانست در انتخابات سازمان رای دهد
ریاست اسبق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان که ریاست دوره های اول و دوم این سازمان را بر عهده داشت، بهمراه ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در این دوره از انتخابات حضور یافت اما  به علت این که کارت عضویت خود را تمدید نکرده بود، نتوانست رای دهد.
از دیگر  نکات جالب توجه  این دوره از انتخابات هم این بود که در زمان شمارش آراء کاندیداهای شورای استانی تنها سی و چهار نفر که بیش تر آن ها را هم  کاندیداها، کادر اجرایی و ناظران تشکیل داده بودند، در سالن حضور داشتند.
بدون شک این نوع مشارکت آن هم از قشر تحصیل کرده جای سوال دارد، آیا آن ها نسبت به وضعیت اداره و مدیریت سازمان معترض اند و یا این که چون سازمان خدمت مناسبی به آن ها ارائه نکرده و اهرم تشویقی و ترغیبی برای حضور و مشارکت آن ها در برنامه های مختلف ایجاد نکرده است، این گونه عمل کردند.
تعداد آراء اعضای سازمان به کاندیداها هم نسبت به دوره چهارم انتخابات حدود پنجاه درصد کاهش پیدا کرده بود و متاسفانه در هر دوره شاهد کاهش مشارکت اعضای سازمان در انتخابات هستیم و امیدست اعضای شورای جدید سازمان در این دوره بگونه ای عمل کنند که در ششمین دوره انتخابات که ۴ سال آینده برگزار خواهد شد حضوری حداکثری را شاهد باشیم.

نتیجه پنجمین دوره انتخابات شورای استانی نظام مهندسی کشاورزی در استان

عابد احمدی که ۲ دوره است ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی را بر عهده دارد در این دوره هم با دویست و هفتاد و پنج رای به شورای استانی سازمان راه پیدا کرد.
ائتلاف شش نفره ای که در دوره گذشته و هم در این دوره توانستند پیروز انتخابات شوند متشکل از عابد احمدی، امیر اسکندری با دویست و بیست و چهار رای، کاوه نیکدل دویست و شصت و چهار رای، سید فراز توانایی دویست و سه رای، دادور سهرابی صد و هشتاد و هشت رای، امین صادقی صد و نود و نه رای بود و از میان دیگر کاندیداها شهریار سهرابی هم با صد و سی رای به جمع اعضای شورای انتخابی سازمان پیوست.
قابل ذکر است، در ماده ۲ قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران  آمده است، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمانی است غیر دولتی با استقلال مـالی و شخصـیت حقـوقی مسـتقل کـه بـمنظـور نیل به اهداف و انجام وظایف مقرر در این قانون تشکیل شده است.
حال از هفت نفر راه یافته به شورای استانی سازمان نظام مهندسی استان پنج نفر کارمند دولت هستند و ۲ نفر دیگر هم یکی استاد دانشگاه و دیگری مدیر شرکت بیمه محصولات کشاورزی است.
این در حالیست که چهار عضو دیگر شورای استان را اعضای انتصابی متشکل از ۲ نماینده از سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل محیط زیست یا نماینده تام الاختیار او و ۱ نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مرکز استان تشکیل میدهند.
لذا از یازده نفر عضو شورای استانی سازمان نظام مهندسی تنها ۲ نفرغیردولتی اند بعبارتی، بیش از هشتاد درصد این شورا را دولتیها تشکیل دادند و میتوان گفت سازمان غیر دولتی که دولتیها آنرا مدیریت میکنند.
این شرایط پیش آمده تنها مختص سازمان نظام مهندسی کشاورزی هم نیست و این مسئله که سازمانی غیردولتی توسط دولتیها مدیریت می گردد، در دیگر سازمانهای این چنینی هم چون نظام مهندسی معدن و ساختمان هم به چالش جدی تبدیل گردیده است.

منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۷
2073 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0