مسئولیت مهندس قابل واگذاری بغیر نیست ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

مسئولیت مهندس قابل واگذاری بغیر نیست

ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با تاکید بر جایگاه قانون در انجام وظایف حرفه ای بیان کرد: مسئولیت مهندسین قابل واگذاری به غیر نیست و در مواقع لزوم باید پاسخگوی مسئولیت خود باشند.

کد خبر: 960711017 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶ - ۳:۳۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن ریاست نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با تاکید بر جایگاه قانون در انجام وظایف حرفه ای بیان کرد: مسئولیت مهندسین قابل واگذاری به غیر نیست و در مواقع لزوم باید پاسخگوی مسئولیت خود باشند.مسئولیت مهندس قابل واگذاری بغیر نیست

مسئولیت مهندس قابل واگذاری بغیر نیست

مسئولیت مهندس قابل واگذاری بغیر نیست

مسئولیت مهندس قابل  واگذاری بغیر نیست

در نشست هم اندیشی هیأت رئیسه گروه تخصصی معماری نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با مهندسین معمار شهرهای گلوگاه ، به شهر و نکا ، مهران فرصت با تاکید بر این که هیچ مسئولیتی توسط مهندسان قابل واگذاری نیست گفت: زمانیکه مهندس پایان کار را امضا میکند مسئولیت حرفه ای بعهده مهندس است و در مواقع لزوم باید پاسخگوی مسئولیت خود باشد.نظارت ساختمان توامان است و از مرحله گود برداری تا پایانکار ساختمان، مهندس معمار باید نقش قانونی خود را ایفا کند.
فرصت با اشاره به ابلاغ چک لیستهای معماری ادامه داد: این چک لیستها توسط گروه تخصصی معماری و طبق قانون نظام مهندسی و مباحث مقررات ملی ساختمان گرداوری شده است. با ابلاغ این چک لیستها ، شاهد افزایش حساسیت در جامعه معماری در ارائه خدمات مهندسی هستیم که این حساسیت بیان گر موفقیت عملکرد گروه تخصصی است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به اهمیت مستند سازی در فرایند ارائه خدمات مهندسی عنوان کرد: با توجه به مسئولیت حقوقی مهندسین در انجام خدمات ، مستندسازی بمنظور نظم بخشیدن به اطلاعات و بهره گیری از فرمها و چک لیستهای مصوب و ابلاغی در جهت قابلیت استناد بخشی ، دارای اهمیت است.در همین راستا چک لیستهای نظارت، نیز تهیه و در دست بررسی میباشد.
وی با اشاره به نقش گروههای تخصصی در تصمیم گیریها و تصمیم سازیهای سازمان افزود: گروههای تخصصی بازوی مشورتی هیأت مدیره در تصمیمات تخصصی هستند و نقش حمایتی خود را در جهت دفاع از حقوق مهندسین ایفا میکنند.
فرصت با اشاره به این که دوره های آموزشی مورد نیاز جامعه معماری توسط هیأت رئیسه گروه تخصصی به کمیته آموزش سازمان ارائه شد اظهار داشت: با انجام برنامه ریزیهای آموزشی، دوره های آموزشی برگزار خواهد شد. دورههای آموزشی عمومی ” مباحث حقوقی در مهندسی ساختمان” و “نگارش در صنعت ساختمان” در تابستان امسال در ۴ نقطه استان برگزار گردید.

مسئولیت مهندس قابل واگذاری بغیر نیست


در ادامه این نشست پرژک محمدپور رئیس گروه تخصصی معماری استان به ارائه گزارشی از عملکرد گروه تخصصی معماری در سال گذشته پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده تنظیم چک لیستهای طراحی و کنترل نظارت بود که بر مبنای آخرین تغییرات اعمال شده در مباحث مقررات ملی و هم چنین ضوابط مربوط به طراحی برای معلولین تنظیم گردید .
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: چک لیستهای کنترل نظارت بعنوان مجموعه ای برگرفته از مباحث مقررات ملی در بخشهای مختلف ایمنی ، اجرایی و وظایف ناظر معماری تنظیم گردید.
رئیس گروه تخصصی معماری استان خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط گروه تخصصی معماری استان مازندران بازبینی نوع بندی شهرهای استان برای ارایه خدمات طراحی و نظارت معماری بود و آخرین تغییرات جهت انجام خدمات مهندسی به دفاتر ابلاغ گردید.
محمد پور،برگزاری نشست های مختلف با گروه های مختلف تخصصی شهرهای استان، برگزاری نشست های هم اندیشی با دانشگاهیان در مورد حل مسایل و مشکلات حوزه معماری استان، برگزاری نشست ها در کارگروههای مختلف را از مهم ترین اقدامات انجام شده در گروه تخصصی معماری ذکر کرد.
در ادامه این نشست هریک از اعضای گروه تخصصی به سوالات حاضران در حوزه های مختلف حرفه ای پاسخ داد..
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مهر ۹۶
1248 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0