کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی

کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی

کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی ، خبر داده شد. رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان لازم الاجراست

کد خبر: 010422003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ تیر ۰۱ - ۹:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی ، خبر داده شد. رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان لازم الاجراست

کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی

کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی
حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ساخت و ساز و واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی از خوب نبودن حال و روز جامعه مهندسی خبرداد.
امیرحسین مرادزاده افزود: حال و روز جامعه مهندسی خوب نیست، با کاهش ورودی نقشه ها به سازمان، واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی و هم‌چنین با رای اخیر دیوان عدالت اداری در رابطه با حذف هزینه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، درآمد سازمان و درآمد مهندسین به شدت کاهش یافته است، که ضروری است به فکر منابع درآمدی جدید و انعقاد تفاهم نامه با ارگان‌های ذیربط جهت افزایش منابع درآمدی سازمان جهت گذر از این مشکل باشیم.
وی ادامه داد: از پیشنهادات اعضاء در جهت کاهش هزینه ها و افزایش منابع درآمدی سازمان استقبال کرده و قطعاً از پیشنهات سازنده تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی هم‌چنین تصریح کرد: افزایش تعرفه خدمات مهندسی را نیز بعد از تشکیل شورای مرکزی جدید پی‌گیری خواهیم نمود.
مرادزاده ادامه داد: رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان لازم الاجراست که اجرای کامل این مقررات، نیازمند فراهم کردن بسترهای مورد نیاز و اطلاع رسانی صحیح به مردم است و به جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز و واقعی کردن خدمات مهندسی از فعالیت اشخاص فاقد صلاحیت توسط مراجع ذیصلاح ممانعت به عمل آید. و اجرا توسط سازنده ذیصلاح بایستی انجام گیرد.
وی تصریح کرد: سیستم ارجاع نظارت هوشمند هم اکنون در برخی شهرهای استان اجرایی شده است و تا پایان سال خبر از راه اندازی آن در اکثر شهرهای استان خبر داد.
مرادزاده هم‌چنین گفت: منتظر ابلاغ نظامنامه ارجاع نظارت هوشمند شورای مرکزی بودیم که متاسفانه علی‌رغم پی‌گیری های حضوری و مکاتبات متعدد تا به امروز این امر محقق نشده و مجبور شدیم در جهت حمایت از مهندسین جوان و جهت هماهنگی و تعادل بین امتیاز اعضای سازمان، به زودی با شرکت طرف قرارداد پیش نویس ارجاع نظارت هوشمند شورای مرکزی را اجرایی خواهیم کرد.
وی گفت: خوشبختانه با حمایت شهردار محترم ارومیه در جهت شفاف سازی و خودداری از هرگونه رانت و … دستور تهیه نقشه ها از طریق سامانه نظام جامع الکترونیک فرستاده شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: مشکل بیمه مهندسین را نیز به جد از نمایندگان محترم مجلس پی‌گیر هستیم که امیدوار هستیم در آینده ای نزدیک این امر مهم حل و فصل شود.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ تیر ۰۱
305 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0