واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش ریاست سازمان نظام مهندسی

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش

امروز پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی که همزمان نمایندگی مجلس را به عهده دارد، توسط وزیر راه و شهرسازی ابطال گردید که او در واکنش، بیان کرد: حکم من را ریاست جمهوری داده و وزیر نمی ‌تواند پروانه من را ابطال کند.

کد خبر: 970707017 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مهر ۹۷ - ۷:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،امروز پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی که همزمان نمایندگی مجلس را به عهده دارد، توسط وزیر راه و شهرسازی ابطال گردید که او در واکنش، بیان کرد: حکم من را ریاست جمهوری داده و وزیر نمی ‌تواند پروانه من را ابطال کند.

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به  ابطال پروانه‌اش

فرج الله رجبی گفت: هنوز موضوع ابطال پروانه اشتغال بکار من به دستم نرسیده، ولی اگر این اتفاق بیفتد باید از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام کنیم که آیا آقای وزیر می ‌تواند حکم ریاست جمهوری را ابطال کند یا خیر، زیرا تا به حال نشنیده بودیم که چنین اتفاقی رخ دهد، دوم اینکه به اعتقاد من وزیر می ‌خواهد با این اقدام فضاسازی کند تا افکار عمومی را از جریان استیضاح خود به جریان نظام مهندسی معطوف کند.
رجبی گفت: آقای آخوندی می ‌داند محورهای استیضاح جدی است، بنابراین سعی می‌ کند این گونه القا کند که استیضاح از جانب من مدیریت می ‌شود. من حتما با استیضاح ایشان موافق هستم و آقای آخوندی را ناکارآمد می ‌دانم، ولی مدیریت این جریان به عهده من نیست. با این حال ایشان برای این که استیضاح را منحرف کند، تنها جایی که می‌ توانست روی آن مانور دهد نظام مهندسی است که اینکار را صورت داد.
وی اظهار داشت: پروانه من چه تعلیق شود و چه نشود استیضاح وزیر راه و شهرسازی به قوت خود باقی است و قابل معامله نیست. آقای آخوندی به خطا رفته است. حداقل من چهره‌ای نیستم که عقب‌ نشینی کنم و فکر می‌ کنم ایستادن بر روی حقوق ملت، تبعات و هزینه‌ هایی دارد که من آن را پرداخت می ‌کنم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان ساخت: در موضوع ابطال پروانه این را به اطلاع افکار عمومی می ‌رسانم که هیچ اتفاق خاصی نمی ‌افتد. دستور وزیر از لحاظ قانونی به راحتی قابل ابطال است و در روزهای آینده این اتفاق می‌ افتد. ولی نباید این مسئله را آن قدر بزرگ کنیم که ذهن. ‌ها از استیضاح آقای آخوندی به مسئله نظام مهندسی محدود گردد.

واکنش ریاست سازمان نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش

رجبی با عنوان این ادعا که وزیر راه و شهرسازی به دنبال حاشیه‌سازی است، یاد آور شد: آقای وزیر می‌ خواهد دو کار انجام دهد، نخست این که استیضاح خود را به جریان نظام مهندسی معطوف کند، دوم این که می‌ خواهد بگوید موضوع استیضاح،‌ مسئله شخصی است. یعنی اختلاف نظر بنده و ایشان در قالب اسیتضاح شکل گرفته که این موضوع کاملا خلاف است و مهندسان باهوش ‌تر از آن هستند که چنین آدرس غلطی را بپذیرند.
وی افزود: آقای آخوندی مطمئن باشد که هم از وزارتخانه خواهد رفت و هم بعنوان نماینده مهندسین حقوق جامعه مهندسان را استیفا خواهم کرد.
صبح امروز حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که پروانه اشتغال بکار فرج‌الله رجبی _ ریاست سازمان نظام مهندسی ابطال شده است، عنوان کرد: با توجه به تخلفات مکرر و تخطی آقای رجبی از دستورات و بخش نامه‌های وزیر راه و شهرسازی طی ماه ‌های اخیر پروانه اشتغال بکار ایشان به حالت تعلیق در آمده است.
منبع : دیدار نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مهر ۹۷
1301 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0