واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی ، من اطلاع دقیقی از علت آتش‌سوزی ساختمان گاندی ندارم اما طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، در ساختمان های بالای ۵ طبقه حتما باید ضوابط آتش‌نشانی در اعلام و اطفا حریق رعایت گردد

کد خبر: 021114002 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ بهمن ۰۲ - ۱:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی ، من اطلاع دقیقی از علت آتش‌سوزی ساختمان گاندی ندارم اما طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، در ساختمان های بالای ۵ طبقه حتما باید ضوابط آتش‌نشانی در اعلام و اطفا حریق رعایت گردد

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی
حمزه شکیب در کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان به آتش‌سوزی اخیر بیمارستان گاندی تهران واکنش نشان داد.
حمزه شکیب در اولین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان در مورد عوامل احتمالی آتش‌سوزی بیمارستان گاندی، گفت: من اطلاع دقیقی از علت آتش‌سوزی ساختمان گاندی ندارم اما طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، در ساختمان های بالای ۵ طبقه حتما باید ضوابط آتش‌نشانی در اعلام و اطفا حریق رعایت گردد. در زمان پایان کار این ضوابط و نظارت ها انجام می‌شود اما معمولاً بعد از آن نظارت های ادواری صورت نمی‌گیرد.
شکیب گفت: کشور ما در مقررات ملی ساختمان فاصله چندانی با کشورهای توسعه یافته ندارد ولی چندان اجرایی نمی‌گردد. بخصوص مبحث ۲۲ که از سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده در هیچ جای کشور عملیاتی نشده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته رویکرد این سازمان به سمت شفاف‌سازی انتخابات نظام مهندسی تغییر پیدا کرد. در این راستا سامانه یکپارچه‌ای برای استان تهران و ارجاع کار به شرکت‌های حقیقی و حقوقی راه‌اندازی شد که البته این سامانه قطعاً مطلوب عده‌ای نخواهد بود. با این وجود شورای مرکزی به دنبال اجرای اصلاحات در سازمان نظام مهندسی تهران است و اجازه نخواهیم داد سیاست‌ها طبق روال قبل پیش رود.
وی ادامه داد: طی هفته‌های اخیر پول پیمانکاران در این سازمان بلوکه شده بود که با سلب صلاحیت خزانه‌داری این سازمان پول‌های پیمان‌کاران به ترتیب پرداخت شد و هم‌اکنون مشکلی در این راستای وجود ندارد. بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۹ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان هر عضو سازمانی که صلاحیت آن تأیید نگردد، باید با هیئت مدیره خداحافظی کند.
وی در مورد زمان انتخاب اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: در ۸ هفته گذشته تعیین هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی تهران از سوی ۲۵ نفر عضو هیئت مدیره این سازمان در دستور کار قرار گرفته که متاسفانه هر هفته اتفاقاتی می‌افتد که این موضوع را با تاخیر مواجه می‌کند. افرادی از بیرون که منافعشان به خطر افتاده به این مساله ورود می‌کنند و با مختل کردن کارها اجازه تشکیل هیئت رئیسه را نمی‌دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: در هفته جاری شورای مرکزی تصمیم مقتضی را درخصوص هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اتخاذ خواهد کرد.
منبع: قدس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ بهمن ۰۲
219 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0