هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی

هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی

هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی ، است. برای بازدهی بیشتر در بخش کشاورزی می بایست در عرصه های نوین کشاورزی نظیر نهال های اصلاح شده فعالیت را گسترش داد

کد خبر: 000430003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ تیر ۰۰ - ۹:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی ، است. برای بازدهی بیشتر در بخش کشاورزی می بایست در عرصه های نوین کشاورزی نظیر نهال های اصلاح شده فعالیت را گسترش داد

هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی

هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی
هدف نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی با اشاعه دانش و شفاف سازی است
رییس و معاونین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد با آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد دیدار نمودند.
آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم گفت: با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می‌بایست در همین راستا با همبستگی، موانع و مشکلات قشر زحمتکش کشاورز رفع شود.
وی ادامه داد: وظیفه دستگاه های مجری خدمات به مردم است و هر موقع مردم راضی بودند آنگاه می توان گفت خدمت رسانی صورت گرفته است.
مدرسی افزود: برای بازدهی بیشتر در بخش کشاورزی می بایست در عرصه های نوین کشاورزی نظیر نهال های اصلاح شده فعالیت را گسترش داد.
مدرسی استفاده از فارغ التحصیلان با دانش و تجربه کافی و غیرشاغل را جز اولویت های جامعه و وضعیت موجود استان دانست و ابراز امیدواری کرد: خدمات می‌بایست همه در جهت رفع موانع تولید مردم و رضای خداوند متعال باشد.
در ادامه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد ضمن ارایه عملکرد و فعالیتهای این سازمان یکی از اهداف این سازمان را کمک به کشاورزان با اشاعه دانش دانست و افزود: نظام مهندسی کشاورزی جز سازمان های تمام الکترونیک است که از سال نود و یک، عضویت اعضا به صورت الکترونیکی انجام شده و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، اغلب خدمات در سامانه های الکترونیکی صورت میگیرد.
محمدرضا خلف باغی ادامه داد: با مساعدت و همراهی همه بخشهای مرتبط با عرصه کشاورزی شاهد ارتقای بیش از پیش بخش مظلوم کشاورزی و همچنین رفع موانع و مشکلات این بخش خواهیم بود.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد افزود: نظام مهندسی کشاورزی استان یزد جهت صرفه جویی در وقت و مسافت، اعضا و بهره برداران ،دارای بیست و شش مرکز خدمات در شهرستانهای استان است که بعنوان نماینده سازمان در کلیه امور اعم از صدور پروانه، نظارت و کارشناسی و…. فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل می دهند، گفت: این سازمان دارای سه هزار و هشتصد نفر عضو حقیقی و سیصد و ده عضو حقوقی است.
رییس شورای نظام مهندسی کشاورزی به اجرای قانونهای واگذاری ازسال ۹۱ تاکنون اشاره کرد و افزود: برحسب واگذاریهایی که از قانون افزایش بهره وری و قانون جامع دامپروری صورت گرفته، اموری همچون صدورپروانه های دامپروری، طیور، گلخانه، شیلات، گیاه‌پزشکی و قارچ خوراکی به نظام مهندسی واگذار شده است.
وی یکی از دغدغه های این سازمان را افزایش بهره وری منابع پایه، به ویژه آب در این شرایط بحرانی دانست و افزود: شرایط فعلی باعث شده تا دانش آموختگان به شغلهای کاذب روی آورند و نیروی جدید فعال در عرصه های مرتبط کشاورزی کاهش یابد و این امر قطعا در آینده ای نزدیک دچار کمبود نیروی متخصص در حوزه های دامپروری، کشت های گلخانه ای و محیط زیست خواهد شد.
خلف باغی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: که با تعاملات هر چه بیشتر می‌توان در راستای شعار سال (تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها) گام های موثری برداشت.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۰۰
696 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0