جلسه تخصصی هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان شیروان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

جلسه تخصصی هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان شیروان

جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان با اعضای هیأت نمایندگی دفتر شهرستان شیروان برگزار گردید.

کد خبر: 960530001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۰ مرداد ۹۶ - ۶:۰۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان، جلسه تخصصی هیئت مدیره سازمان با اعضای هیأت نمایندگی دفتر شهرستان شیروان برگزار گردید.جلسه هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شیروان

جلسه هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شیروان

جلسه تخصصی هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان شیروان

جلسه تخصصی هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شهرستان شیروان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در آغاز این جلسه واگذار شدن بخشی از مسئولیتها به دفاتر نمایندگی شهرستانها را در شفاف سازی و سرعت بخشیدن به روند امور اثرگذار دانست.
مهندس “علی اکبر رمضانی” به دستورالعمل جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد اجباری شدن اختصاص مهندسین مجری به ساختمانهای چهار سقف به بالا با هر متراژی و ساختمانهایی با حداقل ششصد متر مربع بنا با هر تعداد سقفی اشاره کرد و بیان کرد: این دستورالعمل از آیین نامه های مصوب شده در هیئت وزیران ناشی شده و امید است در زمینه اشتغالزایی مهندسین موثر باشد.
رمضانی با این توضیحات بر ضرورت اجرایی شدن دستورالعمل جدید که بزودی در کمیته چهار نفره سازمان نیز بتصویب خواهد رسید تاکید کرد و افزود: در عین حال مجریان شهرستان باید به کلیه دانش این حوزه آگاهی کامل داشته باشند.
او ادامه داد: مجری باید با تمامی مسائل حقوقی، مالی، روابط بین کارفرما و پیمان کار، روابط بین کارگر و سرپرست کارگاه آشنا باشد و هرم نیروی انسانی را در کارگاه بخوبی بشناسد.

جلسه هیئت مدیره استان با اعضای هیأت دفتر نمایندگی شیروان

رمضانی با این توضیحات، از اعضای دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین خواست تا آموزش مهندسین را در دستور کار خود قرار دهند.
ریاست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به  اینکه بازار کار امروز بدون دانش موفقیت آمیز نیست تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی در بحث آموزش و ارتقای دانش خیلی حساس است و در حال حاضر نیز تمدید پروانه اشتغال تمامی مهندسین منوط به گذراندن حداقل یک دوره آموزشی در سال میباشد.


وی افزایش دانش مهندسین را در وهله اول به سود خود ایشان و در مرحله بعدی به نفع صنعت ساخت و ساز استان دانست و عنوان کرد: برای ایجاد فضای رقابتی در این عرصه نیز باید سعی گردد چرا که هر چه رقابت در این حوزه افزایش یابد، تمایل برای ارتقای سطح علمی مهندسین نیز افزایش خواهد یافت.
وی در پایان با توجه به تحویل زمین دفتر نمایندگی از اداره کل راه شهرسازی شهرستان و پی گیری امور اعلام نمودند طراحی ساختمان طی فراخوان پی گیری و اقدامات لازم صورت پذیرد،

رمضانی گفت:  در طراحی ساختمان معماری سبز و پایدار مد نظر تیم طراحی قرار گیرد.
در این جلسه، پرسشهایی پیرامون جزئیات برگزاری دوره های آموزشی و مسائل ساخت و ساز خاص شهرستان شیروان، تقسیم کار، نحوه تعاملات و ارتباطات با شهرداری و دستگاه های ذی ربط، نحوه خدماتدهی دفاتر خدمات آزمایشگاهی و … نیز از طرف اعضای دفتر نمایندگی مطرح گردید که ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به این پرسشها پاسخ داد.
در خاتمه نشست احکام نائب رئیس و دبیر هیأت نمایندگی دفتر شهرستان نیز به آنها اعطا گردید.

منبع :سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی آذربایجانشرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مرداد ۹۶
1134 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0