تکثیر حشرات در وفور نعمت عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان

تکثیر حشرات در وفور نعمت

عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان بیان کرد: با توجه به بارشهای مکرر، شرایط متعادل آب و هوایی، شرایط مرطوب خاک و وفور نعمت حشرات از جمله جیرجیرکها تکثیر پیدا میکنند، ولی آفت محسوب نمی گردند.

کد خبر: 980313010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸ - ۷:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان بیان کرد: با توجه به بارشهای مکرر، شرایط متعادل آب و هوایی، شرایط مرطوب خاک و وفور نعمت حشرات از جمله جیرجیرکها تکثیر پیدا میکنند، ولی آفت محسوب نمی گردند.

تکثیر حشرات در وفور نعمت

تکثیر حشرات در وفور نعمت

حشرات در وفورِ نعمت، تکثیر  می گردند/ جیرجیرکها آفت نیستند

هژیر کیانی در مورد فراوانی اخیر حشرات از جمله جیرجیرکها در خوزستان گفت: دروازه ورودی پرندگان مهاجر تالاب های ایذه است، امسال شاهد حضور بیست هزار قطعه پرنده مهاجر در منطقه بودیم در صورتیکه سالهای پیش از دوره خشکسالی تعداد پرندگان مهاجر بسیار بیش تر بوده است.

کیانی ادامه داد: در دهه شصت، نیز با فراوانی پدیده حشرات و قورباغه ها روبرو بودیم که فرضیه دلیل این فراوانی عدم کوچ پرندگان مهاجر در آن سال به ایذه بوده است که با برهم زدن زنجیره و چرخه حیات و شرایط متعادل آب و هوایی سبب تکثیر حشرات و قورباغه ها گردید.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دو هزار هکتار تالاب در خوزستان وجود دارد که به علت تداوم و تکرار بارشها از مهر ماه سال گذشته تا به حال، افزایش رطوبت هوا و خاک، دمای معتدل هوا و وفور مواد غذایی، شرایط زیستی مناسبی برای موجودات مختلف از جمله جیرجیرکها فراهم آمده است.

کیانی در مورد چگونگی مبارزه با تکثیر بیش از حد این حشرات اظهار داشت: این حشرات در شرایط مناسب تالابها تکثیر شده و قطعا بر روی شهرها و زندگی ساکنین نزدیک به تالابها اثر می گذارند، ولی آفت محسوب نمی گردند.

تکثیر حشرات در وفور نعمت

عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به این که جیرجیرکها تنها به مزارع سیفی جات میتوانند آسیب بزنند، بیان داشت: معمولا سعی بر این است جمعیت جیرجیرکها در مقیاس مزرعه کنترل گردد، اما به علت پیامدهای زیست محیطی و بهداشتی برای مصرف کننده، کشاورز و محیط زیست بهتر است سمپاشی صورت نگیرد.

وی یاد آور شد: در سمپاشی مزارع معمولا حشرات مفیدی مانند کفشدوزک که جمعیت شته ها را کنترل میکند، از بین خواهند رفت بهمین علت، تولید محصول کم‌تر بمراتب خیلی بهتر از تولید محصول ناسالم با پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی است.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۹۸
725 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0