ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است

ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است

ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است ، و باید با تشکیل "کمیسیون نما" نمای ساختمان ها را تعیین کرده و جلوی بکارگیری نماهای رومی را بگیرد

کد خبر: 020907007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ آذر ۰۲ - ۴:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است ، و باید با تشکیل “کمیسیون نما” نمای ساختمان ها را تعیین کرده و جلوی بکارگیری نماهای رومی را بگیرد

ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است

ممنوعیت نما رومی در کرمانشاه، نظام مهندسی، مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است
معاون شهرداری:
ممنوعیت “نما رومی” در کرمانشاه
“نظام مهندسی” مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمان‌ها است
معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نمای رومی در ساختمانهای کرمانشاه بیان کرد: نظام مهندسی مسئول نظارت بر اجرای نمای ساختمانها است و باید با تشکیل “کمیسیون نما” نمای ساختمان ها را تعیین کرده و جلوی بکارگیری نماهای رومی را بگیرد.
ممنوعیت “نما رومی” در کرمانشاه
بهزاد مسعودی اصل با اشاره به ممنوعیت استفاده از نمای رومی در ساختمان‌های شهر کرمانشاه افزود: دستورالعمل “ضوابط نمای ساختمان‌های شهر کرمانشاه” سال‌ها پیش در قالب لایحه ای به شورای شهر ارسال و مصوب شده و کمیته های آن هم تدوین شده است.
مسعودی اصل گفت: اجرای این دستورالعمل به نظام مهندسی ابلاغ شد و باید نظام مهندسی، کمیسیون نما را راه اندازی کند تا در این کمیسیون نمای ساختمان های در حال ساخت مصوب گردد.
وی ادامه داد: این کار در برهه کوتاهی صورت گرفت و نمای ساختمان ها در “کمیسیون نما” مصوب شده و مهندس ناظر موظف بود نظارت کند که نمای ساختمان مطابق با همان نمای مصوب شده باشد، اما بعد از مدتی این کار تعطیل شد.
وی افزود: اجرای این دستورالعمل و نظارت بر آن بر عهده نظام مهندسی است و شهرداری تنها در مرحله آخر، گواهی پایان کار ساختمان را براساس گزارش مهندس ناظر می دهد و اگر ناظران تایید نکنند، ما پایان کار نمی دهیم.
معاون شهرسازی شهرداری کرمانشاه گفت: بنابراین در مورد نما، نظام مهندسی باید کمیسیون “نمای ساختمان” را تشکیل داده و در آن کمیسیون نمای ساختمان را مصوب کرده که “نما رومی” طبق دستورالعمل ابلاغی ممنوع است و پس از آن مهندس ناظر باید نظارت کند که همان نمای مصوب اجرایی گردد.
وی ادامه داد: اگر مالک ساختمان تخلف کرده و برخلاف نمای مصوب، نمای دیگری از جمله نمای رومی به کار ببرد، مهندس ناظر باید سریعا این تخلف را به شهرداری گزارش دهد تا جلوی ادامه کار را بگیریم و نمای ساختمان اصلاح شود، اما متاسفانه این روند از سوی نظام مهندسی اجرا نمی گردد.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۰۲
161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0