سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

بررسی مسئله جلوگیری از رخداد مشابه حادثه پلاسکو در مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پلمب ساختمان پلاسکو را تعداد بالای افراد شاغل در این ساختمان و نگرانی از بیکاری آنها خواند. علت خودداری شهرداری از پلمب این ساختمان، بعد از اخطارهای مکرر را ایرادات و خلأهای قانونی برشمرد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های «عمران»، «اجتماعی» و «بهداشت و درمان» مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه بپردازند.

کد خبر: 6075 تاریخ انتشار: شنبه ۲ بهمن ۹۵ - ۶:۳۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پلمب ساختمان پلاسکو را تعداد بالای افراد شاغل در این ساختمان و نگرانی از بیکاری آنها خواند.بررسی مسئله جلوگیری از رخداد مشابه حادثه پلاسکو در مجلس

بررسی مسئله جلوگیری از رخداد مشابه حادثه پلاسکو در مجلس

بررسی مسئله جلوگیری از رخداد مشابه حادثه پلاسکو در مجلس

بررسی مسئله جلوگیری از رخداد مشابه حادثه پلاسکو در مجلس

صدیف بدری گفت: هدف از برگزاری جلسه کمیسیون اجتماعی، عمران و بهداشت و درمان که ساعت ۱۵:۰۰ امروز (شنبه) برگزار خواهد شد، بررسی مسئله و جلوگیری از رخداد چنین حوادثی برای ساختمان‌های مشابه است تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود و مجددا شاهد این گونه حوادث ناگوار نباشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: مسائل اجتماعی و اشتغال افرادی که در پلاسکو مشغول به کار بودند، سبب پلمب نشدن به موقع این ساختمان شده بود. تعداد زیادی از مردم در آنجا اشتغال داشتند و تعطیلی ساختمان پلاسکو موجب بیکاری آنها می‌شد. و خلأ قانونی سبب شد که شهرداری نتواند خودش مستقیما وارد میدان شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: علت خودداری شهرداری از پلمب این ساختمان، بعد از اخطارهای مکرر را ایرادات و خلأهای قانونی برشمرد. و ادامه داد: شهرداری نمی توانست نسبت به پلمب و تعطیلی این ساختمان اقدام کند لذا قانون مربوط به آن هم باید بازنگری شود.

در پی حادثه دردناک صبح پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه و آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران که به گرفتار شدن جمعی از آتش‌نشانان انجامید، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های «عمران»، «اجتماعی» و «بهداشت و درمان» مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به مصدومیت و جان باختن جمعی از هموطنان و آتش‌نشانان فداکار شد، بپردازند.

منبع: صما

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۵
1205 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0