قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان

قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان

قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان ، است. پیش از این قیمت هر متر آپارتمان در مناطق خوب اصفهان متری هشت میلیون تومان بود، امروز همین آپارتمان متری هفتاد تا هشتاد میلیون تومان شده است

کد خبر: 990516006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ مرداد ۹۹ - ۸:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان ، است. پیش از این قیمت هر متر آپارتمان در مناطق خوب اصفهان متری هشت میلیون تومان بود، امروز همین آپارتمان متری هفتاد تا هشتاد میلیون تومان شده است

قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان

قیمت یک واحد آپارتمان از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان در مناطق پائین شهر اصفهان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان بیان کرد:
وضعیت نگران‌کننده فرونشست زمین در اصفهان/ آپارتمان کم‌تر از هفتصد میلیون نداریم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان بیان کرد: پیش از این قیمت هر متر آپارتمان در مناطق خوب اصفهان متری هشت میلیون تومان بود، امروز همین آپارتمان متری هفتاد تا هشتاد میلیون تومان شده است و حتی در مناطق پایین شهر اصفهان نیز قیمت یک واحد آپارتمان کم‌تر از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان نیست.
غلام‌حسین عسکری با عنوان این که ساختمان و داشتن مسکن بعنوان یکی از دغدغه های مردم به خصوص از ابتدای امسال با افزایش شدید قیمت روبرو است، گفت: برای رفع این دغدغه مردم و حل این چالش باید ساخت ساختمان ارزان گردد و در این مسیر باید به سمت فناوریهای نوین برویم که سبب افزایش کیفیت و سرعت ساختمان سازی می گردد.
عسکری با تاکید بر لزوم همکاری بین سازمانی در این مورد، ابراز امیدواری کرد؛ باید به سمت صنعتی سازی ساختمان برویم و در حال حاضر مشاهده میشود که از تعدادی ساختمانهای تازه احداث نیز نخاله هایی خارج می گردد.
وی ادامه داد: یکی از علل این موضوع ورود برخی افراد به قصد تجاری سازی ساختمان و ورود به این حرفه است و متاسفانه از مصالح مرغوب برای ساختمان استفاده نمیکنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان توضیح داد: در حالی که عمر ساختمان در کشور بین سی تا چهل سال است، اما این عدد در کشورهای دیگر بین صد تا صد و پنجاه سال است و امیدواریم با تهمیدات اندیشیده شده و ورود مجریان ذی‌صلاح به ساختمان و آشنا به علم و فناوری روز، متوسط عمر ساختمان افزایش یابد.
احتمال وقوع فاجعه ای جبران ناپذیر با وقوع پدیده فرونشست زمین
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان در ادامه با اشاره به باز و بسته شدن زاینده رود و افت شدید سفره های آب زیرزمینی، گفت: خشکی زاینده رود علاوه بر مشکلات اقتصادی برای کشاورزان و تامین آب شرب، سبب پدیده فرونشست زمین در اصفهان شده است.
عسکری ادامه داد: متاسفانه با افزایش برداشت آب از سفره های زیرزمینی و زاینده رود، نه تنها ساختمانهای قدیمی، بلکه ساختمانهای تازه احداث نیز از ناحیه فرونشست زمین دچار آسیب و خسارت شده اند.
وی هم‌چنین با اشاره به عبور چندین خط لوله گاز از اصفهان، ادامه داد: اگر پدیده فرونشست زمین جدی گرفته نشود با وقوع آن و آسیب به خطوط گاز، شاهد فاجعه ای جبران ناپذیر در اصفهان خواهیم بود.
کار اساسی برای مقابله با پدیده فرونشست زمین نشده است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که رسیدن پدیده فرونشست زمین به ساختمانهای مسکونی از ۲ سال پیش مطرح گردید و تاکنون چه اقدامی برای مقابله با آن صورت گرفته است، توضیح داد: با توجه به امنیتی بودن فرونشست زمین در برخی مناطق، بررسی و مطالعات لازم در این مورد انجام شده است، اما برخورد با این پدیده نیازمند عزمی ملی بوده و آنچه مشخص است هنوز کار اساسی برای مقابله با پدیده فرونشست زمین نشده است و در این راستا نیازمند جریان دائمی زاینده رود و هم‌چنین جلوگیری از برداشت از سفره های آب زیرزمینی هستیم.
وی با اشاره به این که هشتاد درصد آب مصرفی در کشاورزی سنتی برداشت میشود، تغییر الگوی کشت را ضروری دانست و گفت: متاسفانه فرونشست زمین به ورزشگاه نقش جهان رسیده و چمن این ورزشگاه نیز درگیر تبعات این پدیده شده است.
عسکری با عنوان این که پدیده فرونشست زمین در برخی مناطق اصفهان همچون دشت دامنه با تخریب مناطق مسکونی پیش رفته است، افزود: البته در برخی مناطق حساس مطالعات و کار اجرایی در زمینه فرونشست زمین انجام شده است و استانداری و شرکت آب منطقه ای اصفهان پی‌گیر طرحهایی برای مقابله با این پدیده هستند.
وی هم‌چنین ادامه داد: در بحث ساختمان نیز نظام مهندسی در مناطقی که احتمال وقوع پدیده فرونشست وجود دارد، محاسبات لازم را انجام میدهد و به
طور قطع مهندسان باید در طراحیهای خود تجدیدنظر کنند و از ساخت ساختمانهای سنگین خودداری کنند.
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، در حال حاضر پدیده فرونشست زمین در شمال و شمال شرق اصفهان جدی است و مهندسان باید طبق نوع زمین آن منطقه و مطالعات ژئوتکنیک اقدام به ساختمان سازی کنند.
حذف عوارض حق النظاره مهندسین ناظر ساختمان از بودجه امسال شهرداری
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان در پاسخ به پرسشی دیگر، در مورد سرانجام «عوارض حق النظاره مهندسین ناظر ساختمان»، بیان کرد: طی پانزده سال گذشته حذف این عوارض مطالبه جدی سازمان نظام مهندسی ساختمان و هم‌چنین مهندسان بود که سرانجام به علل قانونی از سوی سازمان بازرسی استان اصفهان دریافت این عوارض توسط شهرداری ممنوع شد و خوشبختانه در بودجه سال جدید شهرداری این عوارض دیده نشده است، البته این که عوارض دریافتی مهندسان در سالهای گذشته از سوی شهرداری برگشت داده شود، بعید است.
وی در مورد ساخت ساختمانهای سبز، در اصفهان نیز، گفت: هر پدیده ای که در صنعت ساختمان رخ میدهد به فرهنگ سازی نیاز دارد و ساخت ساختمانهای سبز نیز نیازمند اقدامات مقدماتی است و بهمین منظور قرار است دوره آموزش مجازی مهندسان پیرامون ساختمان سبز با اتریش برگزار گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با اشاره به بیست و دوم مبحث مقررات ملی ساختمان، گفت: برای ساختمانهای سبز نیز باید استانداردسازی شود بعنوان مثال برای تامین آب گرم مشاعات ساختمان میتوان از آبگرمکنهای خورشیدی استفاده کنیم.
عسکری هم‌چنین با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کشور، عنوان داشت: در این شرایط خرید و یا ساخت مسکن نیامند سرمایه ای بالا است، بنابراین باید روند صدور پروانه ساختمان و … تسهیل گردد و خوشبختانه در مورد مسکن با اداره کل راه و شهرسازی مشکلی نداریم و تنها اختلافات با شهرداری است که در حال رایزنی برای برطرف کردن آن هستیم.
یک واحد مسکونی برای جوانان آرزویی دست نیافتنی است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان در ادامه در مورد افزایش قیمت مسکن در کشور به خصوص از ابتدای امسال تاکنون، گفت: متاسفانه به علت رکود تورمی، قیمت ساختمان و هم‌چنین هر واحد آپارتمان افزایش یافته است تا جایی که قیمت هر واحد آپارتمان حتی تا پنج برابر گران شده است، از سوی دیگر متوسط قیمت زمین در شهر اصفهان حتی بالاتر از قیمت کارشناسی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با تاکید بر این که متاسفانه امروز داشتن یک واحد مسکونی برای جوانان آرزویی دست نیافتنی است، بیان کرد: در حالی‌که پیش از این قیمت هر متر آپارتمان در مناطق خوب اصفهان متری هشت میلیون تومان بود، امروز همین آپارتمان متری هفتاد تا هشتاد میلیون تومان شده است و حتی در مناطق پایین شهر اصفهان نیز قیمت یک واحد آپارتمان کم‌تر از هفتصد تا هشتصد میلیون تومان نیست.
به گفته وی، افزایش قیمت مسکن و زمین برای خریداران بسیار خطرناک است و امیدوارهستیم با تمهیدات دولت و مجلس از سیر صعودی قیمت مصالح ساختمانی جلوگیری گردد.
عسگری گفت: در حال حاضر هزینه ساخت یک متر آپارتمان صد متری در اصفهان بصورت گچ و خاک و بدون هیچ امکاناتی بین سه تا ۳.۵ میلیون تومان است و امیدوار هستیم با اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی و طرح اقدام ملی ساخت مسکن، شاهد مُسکنی در بازار مسکن باشیم.
منبع: ایران آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۹
503 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0