حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان

حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان

حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان ، سازمان نظام مهندسی خوزستان در راستای عمل به وظایف قانونی و معرفی خدمات خود در نمایشگاه ساختمان حضور پیدا کرد

کد خبر: 020912006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ آذر ۰۲ - ۳:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان ، سازمان نظام مهندسی خوزستان در راستای عمل به وظایف قانونی و معرفی خدمات خود در نمایشگاه ساختمان حضور پیدا کرد

حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان

حضور محمدعلی عبداله پور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان
سازمان نظام مهندسی خوزستان در راستای عمل به وظایف قانونی و معرفی خدمات خود در نمایشگاه ساختمان حضور پیدا کرد
نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی در راستای عمل به تکالیف و وظایف قانونی خود و معرفی خدمات سازمان به عموم مردم در نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان تخصصی ترین نمایشگاه در این حوزه، شرکت کرد.
محمدعلی عبداله پور با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان این مطلب گفت: ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی بنا بر قانونی که در سال ۱۳۷۴ در مجلس شورای اسلامی مصوب و به استناد آن قانون نیز، آیین نامه و مقررات ملی ساختمان تدوین شده است به دو بخش تقسیم شد که یکی نظام مهندسی و دیگری کنترل ساختمان است. وی ادامه داد: بخش نظام مهندسی بیانگر نقش هر یک از رشته های تخصصی هفت‌گانه شامل شهرسازی، معماری، عمران،برق، مکانیک، نقشه برداری و ترافیک در حوزه نظام شهری است، یعنی باید این رشته ها در آنجایی که نیاز به تخصصشان است، حضور یافته و ایفای نقش کنند.
وی گفت: در بخش کنترل ساختمان هم بنا به جایگاهی که هر یک از این رشته ها در ساخت و ساز دارند، باید حضور پیدا کنند که در ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی به آن اشاره شده است و با استناد به آن ماده، فرایند ساخت شامل سه بخش مستقل است. یکی نقشه ها و طراحی هاست، که باید توسط نظام مهندسی کنترل و با مقررات تطبیق داده شوند و توسط افراد ذی‌صلاح و صاحب صلاحیت انجام شوند.
وی ادامه داد: نقش بعدی استفاده از سازندگان ذی‌صلاح چه حقیقی و چه حقوقی در ساخت ساختمان هاست تا افراد غیر ذیصلاح نتوانند ساختمان ها را بسازند.
عبدالله پور افزود: بخش سوم نظارت است؛ یعنی اعضای ما که پروانه اشتغال دارند با رعایت صلاحیت و ظرفیت، نظارت بر اجرای کیفیت ساختمان را از نظر فنی و نیز رعایت مقررات ملی ساختمان به عهده گیرند. اگر بخواهیم در یک کلام به نظام مهندسی نگاه کنیم، تکلیف اجرایی نداریم. تنسیق امور مهندسی و نظارت بر ارائه خدمات مهندسی که در عمل توسط اعضای ما ارائه می گردد، به عهده ماست.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۰۲
167 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0