امکان حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل امکان حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل

امکان حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل

امکان حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل ، ممکن است امورات را دچار دردسر کند و قیمت اقلام را افزایش دهد

کد خبر: 010129002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ فروردین ۰۱ - ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امکان حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل ، ممکن است امورات را دچار دردسر کند و قیمت اقلام را افزایش دهد

امکان حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل


تأثیر روانی حذف ارز ترجیحی در بازار مسکن| افزایش قیمت دور از انتظار نیست
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل ‌های انرژی در سنوات قبل، ممکن است امورات را دچار دردسر کند و قیمت اقلام را افزایش دهد.
محمدرضا آلوستانی ادامه داد: حذف ارز ۴ هزار و دویست تومانی هنوز در مجلس به جمع بندی نرسیده و نمایندگان برای آن تصمیم نهایی نگرفته اند و این بررسی ها نشان میدهد که مجلس نگران است که اگر ارز حذف گردد، ممکن است در سایر موارد از جمله صنعت ساختمان تاثیر بگذارد.
آلوستانی با اشاره به فاصله قیمتی ارز ترجیحی و آزاد، اظهار داشت: این تفاوت قیمت، هشدار و دل نگرانی هایی را برای مسئولان در پی داشته و مطمئناً بر روی قیمت سیمان و فولاد که نقش قابل ملاحظه در قیمت تمام شده ساختمان دارند هم تاثیر خواهد گذاشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: از طرف دیگر همیشه این سوبسیدها، رانت خوارها را منتفع کرده و بعضاً به دست استفاده کنندگان اصلی و واقعی نمی رسد.
وی گفت: در بسیاری از موارد افراد با رانت از ارز دولتی استفاده کرده ولی آن محصول نهایی با قیمت بالا به دست مشتری میرسد و این مسأله برای دولت تجربه شده و از این منظر، حذف ارز قابل دفاع است اما باید حساب شده و با برنامه حذف گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: حذف ارز تاثیر روانی بر جامعه داشته و مانند حذف حامل‌ های انرژی در سنوات قبل، ممکن است امورات را دچار دردسر کند و قیمت اقلام را افزایش دهد.
وی هم‌چنین با اشاره به افزایش دستمزدها ادامه داد: این مسأله هم بر روی قیمت تمام شده ساختمان تاثیر گذاشته و میتواند، طرح جهش تولید مسکن را دچار چالش کند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ فروردین ۰۱
668 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0