طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان

طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان

طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان ، شروع خواهد شد. برای راه اندازی این سیستم، مذاکرات فراوانی با بانکهای عامل صورت گرفت و در نهایت موفق شدیم با بانک توسعه تعاون برای این منظور به توافق برسیم

کد خبر: 011223012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ اسفند ۰۱ - ۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان ، شروع خواهد شد. برای راه اندازی این سیستم، مذاکرات فراوانی با بانکهای عامل صورت گرفت و در نهایت موفق شدیم با بانک توسعه تعاون برای این منظور به توافق برسیم

طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان

طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲بدون افتتاح حساب ویژه طراحان
شروع طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲
از شروع سال ۱۴۰۲ بدون افتتاح حساب ویژه طراحان، امکان ثبت خدمات طراحی برای ایشان وجود نخواهد داشت
نایب رییس اول سازمان، از شروع طرح ساماندهی خدمات طراحی از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبرداد.
قدیری با بیان این نکته که تاخیر در اجرای این طرح به نفع مهندسان طراح نخواهد بود، گفت: برای راه اندازی این سیستم، مذاکرات فراوانی با بانکهای عامل صورت گرفت و در نهایت موفق شدیم با بانک توسعه تعاون برای این منظور به توافق برسیم.
نایب رییس اول سازمان با اشاره به اینکه حساب مورد نیاز برای واریز حق الزحمه طراحی شماره حساب ویژه ای است، افزود: لازم است مهندسان طراح برای افتتاح حساب با مراجعه به سایت سازمان و دریافت فرم های لازم برای افتتاح حساب و پس از تکمیل آن با مراجعه حضوری به باجه بانک توسعه تعاون در محل ساختمان مرکزی مراجعه نمایند.
وی هم‌چنین گفت: ما بمنظور راه اندازی طرح ساماندهی خدمات طراحی قبل از سال جدید با انتشار اطلاعیه در سایت و ارسال پیامک از مهندسان دعوت کردیم تا روز ۱۶ اسفندماه نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند که تا امروز تنها نهصد نفر از طراحان به این امر اقدام کردند.
وی با تاکید بر این نکته که مهلت افتتاح حساب تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شده است، گفت: از همه مهندسان طراح گرامی دعوت میکنم در این فرصت باقیمانده نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند چرا که برای حفظ حقوق مهندسان طراح از فروردین ۱۴۰۲ طرح ساماندهی آغاز خواهد شد و از این تاریخ بدون افتتاح حساب امکان ثبت خدمات طراحی در سازمان وجود نخواهد داشت.
وی در بیان مزایای طرح ساماندهی تصریح کرد: تا قبل از اجرای این طرح مهندسان در حالی که بخش کمی از تعرفه را دریافت می کردند ولی مطابق قواعد امور مالیاتی بر اساس متراژ و براساس تعرفه اعلامی، مالیات پرداخت می کردند. ولی با واقعی شدن تعرفه از تضییع حقوق ایشان جلوگیری خواهد شد.
قدیری ادامه داد: با آغاز این طرح پس از واریز وجه توسط کارفرما، مبلغ در حساب مهندسان قابل رویت خواهد بود ولی تا زمان تایید نقشه ها توسط دفتر فنی سازمان و مهر و امضا شدن نقشه ها توسط طراح، مبلغ سهم طراح قابل برداشت نخواهد بود.
وی در خاتمه، بار دیگر از مهندسان طراح دعوت کرد تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ نسبت به مراجعه به بانک همراه با فرم های تکمیل شده اقدام کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۰۱
291 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0