سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند

سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند

سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند ، البته مهم ‌ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی نظارت دقیق و جدی بر ساخت و ساز در شهرها است

کد خبر: 000615003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ شهریور ۰۰ - ۸:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند ، البته مهم ‌ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی نظارت دقیق و جدی بر ساخت و ساز در شهرها است

سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند

سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و سازها سلیقه‌ ای عمل نکند
یک عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:
سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازها سلیقه‌ای عمل نکند
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساختمان ‌های ساخته شده در شهرها باید استحکام و کیفیت لازم را داشته باشند و سازمان نظام مهندسی باید از کارهای سلیقه‌ای در این امور پرهیز کند.
رحمت‌الله فیروزی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسی در کمیسیون عمران مجلس، گفت: وزیر راه و شهرسازی درباره تضاد منافع کسانی که قصد دارند خودشان کار مهندسی ساختمان را انجام دهند و براساس قوانین نمی‌توانند عضو هیات مدیره سازمان شوند نامه‌ای را نوشت و این موضوع مورد مناقشه اعضای هیات مدیره نظام مهندسی قرار گرفته است که در نتیجه شکایتی را به دیوان عدالت اداری تسلیم کردند و دیوان عدالت هم فعلا حکم بر توقف انتخابات سازمان نظام مهندسی داده است.
فیروزی ادامه داد: اما این موضوع باید در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل گردد، بطوری که تکلیف کار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی مشخص گردد. با ورود مجلس این موضوع در کمیسیون عمران با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی بررسی خواهد شد و تصمیم نهایی در این مورد گرفته خواهد شد.
وی، افزود: البته مهم ‌ترین وظیفه سازمان نظام مهندسی نظارت دقیق و جدی بر ساخت و ساز در شهرها است تا ساختمانی بی‌کیفیت و خارج از ضوابط این سازمان ساخته نشود. ساختمان ‌ها باید استحکام لازم را داشته باشند و سازمان نظام مهندسی باید از کارهای سلیقه‌ای در این امور پرهیز کند که این موضوع هم در کمیسیون عمران مجلس بررسی می ‌گردد.
نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس با عنوان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی در حوزه‌های مهندسی، فنی، نظارت بر امور مهندسی و بسیاری از مسائل حرفه‌ای در حوزه ساخت و سازهای شهری انجام خواهد شد، بیان داشت: هم‌اکنون کیفیت ساختمان‌ ها در سطح شهرهای مختلف نسبی است و براساس بازدیدهایی که کارشناسان امر از این ساختمان‌ها داشته‌اند کیفیت این ساختمان ‌ها را تقریبی دانسته‌اند. اگر ساختمانی بی‌کیفیت احداث کردد، هم به زیبایی شهر لطمه می‌زند و هم سلامت شهروندان را تهدید می‌کند. به همین دلیل سازمان نظام مهندسی باید نظارت‌های خود را تشدید کند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ شهریور ۰۰
420 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0