دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات

دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات

دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات ، رویکرد دستگاه قضایی، تحولی بر محور تعامل و حقوق شهروندی و اصول بیان شده است

کد خبر: 010402002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ تیر ۰۱ - ۹:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات ، رویکرد دستگاه قضایی، تحولی بر محور تعامل و حقوق شهروندی و اصول بیان شده است

دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات

 

دستور توقف پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صادر گردید/ ادامه پروژه بعد از رفع تخلفات
دادستان شاهرود بیان کرد: با توجه به درخواست مردم و استعلام از سازمان نظام مهندسی مشخص شد، تخلفاتی در پروژه مجتمع رزمندگان شاهرود صورت گرفته که دستور توقف پروژه داده شد و بعد از رفع تخلفات پروژه می‌ تواند ادامه پیدا کند.
حجت‌الاسلام رضی پارسامنش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری شهرستان شاهرود با بیان این که ارزش کار خبرنگاران بسیار مهم است، افزود: این هفته زمان بیان خدمات دستگاه قضایی و ارائه اقدامات انجام‌شده است.
دادستان شاهرود ادامه داد: رویکرد دستگاه قضایی، تحولی بر محور تعامل و حقوق شهروندی و اصول بیان شده در سند تحول قضایی ابلاغی ریاست قوه و مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و اهداف سند تحول در همه زمینه‌ها که در این سند دیده شده است وجود دارد.
وی تصریح کرد: در دستورالعمل‌ های ابلاغی تعامل با گروه‌های مردم‌نهاد و جهادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد که در این راستا جلسه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تغییر کاربری مجتمع رزمندگان شاهرود، افزود: علاوه بر مجتمع رزمندگان و یک مجتمع دیگر هم تخلف دارد و نظارت بر ساخت و ساز و فرآیند صدور پروانه برعهده شهرداری است.
پارسامنش، در زمینه دستور توقف کار ساخت این مجتمع‌ها، عنوان کرد: در عرصه طبیعی شهر نباید ساخت و ساز کرد، مگر اینکه تغییر کاربری دهند؛ در نقشه‌های طرح تفصیلی این مجتمع‌ ها مسکونی است.
وی با بیان اینکه تخلف ساختمانی مربوط به کمیسیون ماده صد و بقیه کمیسیون‌ ها در حیطه کاری ما نیست، ادامه داد: با توجه به درخواست مردم و استعلام از سازمان نظام مهندسی مشخص گردید تخلفاتی صورت گرفته که دستور توقف پروژه داده شد و بعد از رفع این تخلفات پروژه می‌تواند ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به مکاتبه سازمان نظام مهندسی در خصوص تخلفات، گفت: این تخلفات باید رفع شود و تغییر کاربری صورت گیرد.
دادستان شاهرود گفت: گرایش به مجازات جایگزین حبس که کمک به اصلاح مجرمان و کاهش زندانیان را به دنبال دارد با نظارت دقیق بر آن‌ها انجام شود.
وی با اشاره به وجود دو هزار و ۶۰۰ عنوان مجرمانه در کشور، اظهار داشت: حجم کاری شعبات در دادستانی زیاد است و رویکرد ما جایگزین حبس است و الآن در جهان نیز مجازات زجردهنده بازدارنده نیست و تلاش داریم در انجمن حمایت از زندانیان این روش را بیشتر نهادینه کنیم.
وی گفت: برنامه‌ هایی در دستور کار دادستانی با هدف پیشگیری از جرم و ارائه محتوای عامه فهم در دستور کار است و همکاری با دانشگاه‌ ها در راستای برگزاری کارگاه‌هایی برای تبیین حقوق شهروندی در بنگاه‌های مختلف جامعه و کارمندان که وظایف و تکالیف خود را بدانند، انجام می‌ گردد.
پارسامنش اظهار داشت: برخی از مسؤولان ادارات حتی به قوانین حیطه کاری خود تسلط به‌روز ندارند و به شکل سنتی عمل می‌ کنند و به قوانین و مصوبات و تغییر آن توجه ندارند و تکالیف قانونی مسؤولان را باید متذکر شد و این اقدام در دستور کار است.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۰۱
686 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0