تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه

تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه

تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه ، چشمگیر است. باید فعالیت ‌های عمرانی در شرایط کنونی جدی تر گرفته شود

کد خبر: 990703007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ مهر ۹۹ - ۹:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه ، چشمگیر است. باید فعالیت ‌های عمرانی در شرایط کنونی جدی تر گرفته شود

تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه

تفاوت مشهود نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌های واقعی در بطن جامعه
سیف زاده بیان کرد:
تعرفه‌ های نظام مهندسی با واقعیت ‌های جامعه فاصله بسیار دارد
نماینده سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: نرخ‌ تعرفه نظام مهندسی با قیمت ‌هایی که در بطن جامعه مشهود است تفاوتی زیادی دارد.
سیف زاده نماینده نظام مهندسی در استان‌ ها در جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران با محوریت دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با عنوان این که نظام مهندسی ساختمان کشور صد و پنجاه هزار نفر عضو دارد، تصریح کرد: قانون نظام مهندسی بعنوان موفق‌ترین قانون در چهل سال گذشته بشمار می ‌رود و قانون نظام مهندسی ساختمان تا کنون توانسته کنترلهای بسیار مناسبی را در حوزه ساخت و ساز داشته باشد و خدمات موثری ارائه دهد.
سیف زاده با اشاره به این که صنعت ساختمان بعنوان یک زنجیره کامل از معادن، مصالح ساختمانی و هم‌چنین نقشه ها، طراحی و نظارت بشمار می‌ رود، گفت: استفاده از مهندسان با نفوذ در صنعت ساختمان بسیار موثر است و باعث میشود که بخش خصوصی از این حوزه استقبال کند.
وی با اشاره به این که بخش نظام مهندسی تاثیر بسیاری در اقتصاد کلان کشور دارد، تصریح کرد: باید فعالیت ‌های عمرانی در شرایط کنونی جدی تر گرفته شود.
وی با اشاره به این که به دلیل رکود تورم‌ها میزان صدور پروانه‌های ساختمانی بسیار کاهش یافته است، گفت: در بسیاری از شهرهای کشور شاهد حضور مهندسان هستیم این در حالی است که ارزش افزوده در حوزه ساختمان نسبت به سایر رشته ها بسیار بالا است بنابراین باید اقدامات لازم در حوزه جذب سرمایه‌گذار صورت بگیرد.
نماینده اعضای نظام مهندسی در کشور، در ادامه به الگوی معماری اسلامی اشاره کرد و افزود: در ماده دوم قانون نظام مهندسی الگوی معماری اسلامی دیده شده و البته این الگو هم نیاز به تغییر موثری دارد.
وی با اشاره به این که نظام مهندسی یک پتانسیل مغفول مانده دارد، گفت: شورای مرکزی در این زمینه باید اقدامات لازم را در حوزه نظارت انجام دهد.
نماینده نظام مهندسی کشور به ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی اشاره کرد و افزود: ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی حدود بیست میلیارد دلار پیش‌بینی می ‌شود که در ایران کم‌تر از پانصد میلیون دلار بوده و البته با پی‌گیری‌های صورت گرفته هم سال گذشته میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی به پنج میلیارد دلار رسیده است و امیدوار هستیم با حمایت صورت گرفته این رقم به بیست میلیارد دلار هم برسد.
سیف زاده در ادامه به زمین لرزه های گذشته اشاره کرد و افزود: در قانون نظام مهندسی شاهد مشکلات بسیاری از واحدهای مسکونی با کیفیت بسیار بالاتری ساخته شوند تا در حوادث طبیعی شاهد کاهش کشته‌ ها هستیم.
نماینده نظام مهندسی کشور با اشاره به این که مقررات ملی ساختمان جزء اساسی در حوزه نظام مهندسی بشمار می‌ رود، افزود: در حوادث طبیعی شاهد آن هستیم که میزان کشته ها از هزاران نفر به ششصد تا هفتصد نفر رسیده است.
وی افزود: باید از توانمندی‌های مهندسان در بخشهای مختلف اقتصادی بتوانیم استفاده کنیم در حوزه ساخت و ساز بصورت قابل استفاده کنیم.
وی گفت: تعرفه های خدمات مهندسی بسیار کم شده و با واقعیتهای جامعه مطابقت ندارد و این خود بسیار پایین‌تر از تلاش ‌های مهندسان است. هنوز پنجاه درصد قیمت واقعی آن طرف‌ها واقعیت بخش مختلف تفاوت دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۹
417 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0