برگزاری آزمون دریافت پروانه اشتغال به مهندسی مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان نظام مهندسی

استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان نظام مهندسی از استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور خبر داد.

کد خبر: 960809003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آبان ۹۶ - ۷:۲۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان نظام مهندسی از استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور خبر داد.استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور

استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور

استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور

استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان  سازی در کشور

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور ساختمان نظام مهندسی در سومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان، رئیسان ادارات نظام مهندسی منطقه دو کشور که در یاسوج برگزار گردید، بیان کرد: مقررات ملی بیست و دو گانه ساختمان در برخی ساخت و سازها رعایت میشود ولی میانگین رعایت این مقررات در ساخت و سازها چهل و پنج درصد است.
حامد مانی فر ادامه داد: نیمی از ساخت و سازها برخی مقررات خیلی مهم نظیر آتش سوزی، آلودگی صوتی، خروجی اضطراری و نگه داری ساختمان رعایت نمی گردد.
مانی فر دلیل بی توجهی به رعایت مقررات ملی ساختمان را نا آگاهی از آثار سودمند آن، علاقه مند نبودن مالکان به هزینه های مورد نیاز و مطالبه گر نبودن جامعه برای تهیه ساختمانی با رعایت همه اصول فنی دانست و افزود: به این منظور رعایت الزاماتی برای ساخت و سازهای استاندارد تاکید شده است.
وی از ایجاد سامانه برای سنجش جزئیات قوانین ساخت و سازها در دوازده نقطه کشور خبر داد و گفت: بزودی با برآوردی همه جانبه این سامانه در سایر نقاط کشور تعمیم داده میشود.
مانی فر به نحوه ی عملکرد کمیسیون ماده صد در شهرداریها تصریح کرد: این کمیسیون نمیتواند بدون نظر سازمانهای مسئول در حوزه ساخت و سازها به ابقاء طرحی رای دهد.

استاندارد نبودن پنجاه و پنج درصد ساختمان سازی در کشور


مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از استقرار زود هنگام نرم افزارهای مدل ساز اطلاعات ساختمان موسوم به (بی /آی/ ام ) خبر داد و اظهار داشت: در این نرم افزار همه ی اصول فنی برای ساخت یک بنا از جمله میزان مصرف انرژی مورد نیاز، استحکام ساختمان و کاهش هزینه ها مدل سازی میشود.
مانی فر هم چنین به کم توجهی به نحوه ی ساخت و سازها در یاسوج اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز چگونگی الزامی کردن اصول فنی در ساخت و سازهای این شهر بررسی گردید.
موسوی مدیر مسکن و ساختمان اداره ی کل راه و شهرسازی استان در این گردهمایی بیان کرد: این جلسه با حضور استانهای مرکزی، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویر احمد تا روز ۴ شنبه ادامه دارد.
موسوی خاطر نشان کرد: در استان فرهنگ بکارگیری و استفاده از مقررات ملی ساختمان مطلوب نیست که پیش بینی میشود با محدود کردن اختیارات کمیسیون ماده ی صد و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی این فرهنگ را تقویت کنیم
منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۶
1165 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0