نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان

نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان

نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان ، باشد. در صنعتی‌سازی ساختمان بسیار عقب هستیم و کم‌تر از پنج درصد ساختمان‌های کشور را صنعتی میسازیم

کد خبر: 000807002 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آبان ۰۰ - ۹:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان ، باشد. در صنعتی‌سازی ساختمان بسیار عقب هستیم و کم‌تر از پنج درصد ساختمان‌های کشور را صنعتی میسازیم

نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان

نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان

در بیست و چهارمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان بیان گردید؛
در صنعتی‌سازی ساختمان بسیار عقب هستیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: در صنعتی سازی ساختمان بسیار عقب هستیم و کم‌تر از پنج درصد ساختمان‌های کشور را صنعتی میسازیم، درحالی که میانگین صنعتی سازی ساختمان در هر کشوری چهل درصد است.
پنجشنبه-۶ آبان ماه در مراسم روبان چینی این نمایشگاه، با اشاره به سایت جدید نمایشگاه اصفهان و طراحی و معماری زیبای آن، بیان کرد: ساخت این نمایشگاه در مدت سه سال، یک رکورد است.
احمد خرم گفت: رکورد اتوبان سازی در اصفهان در پروژه کنارگذر غرب اصفهان نیز سه شیفت کاری انجام شد و در نهایت سی کیلومتر در مدت یازده ماه به اتمام رسید.
خرم به سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان پیشنهاد داد تا سهام‌دار این نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گردد.
وی با اشاره به اینکه پیش‌تر در نمایشگاه ساختمان شیراز عنوان کردم که نمایشگاه بعدی نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان باشد نه صنعت ساختمان، ادامه داد: ما در صنعتی سازی ساختمان خیلی عقب هستیم و کم‌تر از پنج درصد ساختمان‌ های کشور را صنعتی میسازیم، درحالی که میانگین صنعتی سازی ساختمان در هر کشوری چهل درصد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ابراز امیدواری کرد: از نسل چهارم ساخت ساختمان در کشور عبور کنیم، چراکه امروز دنیا در نسل هفتم ساختمان سازی قرار دارد که منطبق بر انقلاب چهارم صنعتی است که محور استفاده آن ترکیبی از دانش و تکنولوژیهای نوظهور است.
وی با عنوان اینکه نسل هفتم ساختمان سازی به صورت پایلوت در آمریکا، اروپا و چین اجرا می گردد، ادامه داد: تا ده سال دیگر صنعتی سازی ساختمان به این نقطه خواهد رسید که از ساخت قطعات تا حمل بر سر پروژه نیروی انسانی وجود ندارد و همه بصورت دیجیتال خواهد بود.
خرم افزود: در ایران باید با تلاش، خود را به این نقطه برسانیم و با لشکر حدود ششصد هزاری مهندس در رشته های مختلف ساختمان این امکان وجود دارد، متاسفانه زمانی که ما این نخبگان را جذب نمی کنیم، این نیروها توسط دیگران در سایر کشورها جذب خواهند شد.
تاثیر صنعت ساختمان در اقتصاد کلان کشور
معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم، با تاکید بر لزوم رونق صنعت ساختمان، ادامه داد: میزان تاثیر صنعت ساختمان در اقتصاد کلان کشور بر همه مشخص است.
حجت الله غلامی با اشاره به سیاستهای کلان در دولت جدید تحت عنوان جهش تولید مسکن با ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی در یک سال و یا چهار میلیون واحد در یک دوره چهار ساله، گفت: بطور قطع برپایی این نمایشگاه ها در راستای تامین مصالح این ۴ میلیون واحد مسکونی می تواند نقش به سزایی داشته باشد.
غلامی با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه ها موجب رونق صنعت ساختمان می گردد، تصریح کرد: رونق این صنعت تاثیر چشم‌گیری در درآمد تولید ناخالص داخلی کشور و از طرف دیگر بکارگیری نیروی عظیم فنی و مهندسی استان و کشور را در پی خواهد داشت.
لزوم اجرای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این مراسم، افزود: امیدوار هستیم این نمایشگاه مدخلی برای افزایش بازدهی مصرف انرژی گردد و به سمتی رویم که مصرف انرژی را از طریق اجرایی کردن مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان کاهش دهیم تا موجب بهبود شرایط محیط زیست گردد.
حسن قاضی عسگر با تاکید بر اینکه این نمایشگاه ها باید صادرات محور باشند، افزود: هیچ راهی بجز توسعه صادرات نداریم، چراکه بار اصلی اقتصاد استان اصفهان بر صنعت ساختمان است.
قاضی عسگر با اشاره به لزوم توجه به محیط زیست، ادامه داد: وجود برخی کوره های آجرپزی در شرق اصفهان سبب آلودگی هوای شهر میشود که امیدوار هستیم این نمایشگاه ها سبب معرفی تکنولوژی های روز دنیا در جهت رشد صنعت ساختمان گردد و در عین حال آلایندگی این صنعت کاهش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان هم‌چنین گفت: باید مهارت آموزی نتداول در دنیا را در صنعت ساختمان توسعه دهیم تا سبب شکوفایی بهتر و سریع تر آن شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه ساختمان امسال از لحاظ کیفی و کمی نسبت به دوره قبل بهتر بوده و برندهای مطرح از یازده استان کشور و نمایندگی های خارجی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.
علی یارمحمدیان گفت: سایت جدید نمایشگاه که با تکنولوژی روز دنیا و معماری ایرانی ساخته شده انتظار میرود با استقبال مشارکت کننده و بازدیدکنندگان از محل نمایشگاه مواجه گردد.

یارمحمدیان ابراز امیدواری کرد: شرکتهای تولیدی در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را ارائه دهند.
به دنبال ایجاد شهر نمایشگاهی در اصفهانیم
غلام‌حسین عسکری- رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این مراسم، افزود: وجود چنین نمایشگاههایی در سطح کشور و استان سبب پیوند میان مصرف کننده و تولیدکننده کالاها و محصولات حوزه ساختمان می گردد.
عسکری گفت: در این نمایشگاه ها آخرین دستاوردهای حوزه ساختمان برای طراحان و ناظران ساختمان به منصه ظهور گذاشته میشود.
وی نمایشگاه را پیشران و موتور محرک اقتصاد کشور دانست و ابراز امیدواری کرد در سایه برپایی نمایشگاه ها اقتصاد کشور شکوفاتر گردد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم، ادامه داد: هدف شورای جدید شهر اصفهان توسعه مجموعه نمایشگاه اصفهان و ایجاد شهر نمایشگاهی در این نقطه است و امیدوار هستیم با همکاری اتاق بازرگانی و همکاری بخش خصوصی در جهت توسعه فضای کسب و کار حرکت کنیم و شهر نمایشگاهی را در این محدوده ایجاد کنیم.
محمد نورصالحی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه زمینه ساز رونق و توسعه فضای کسب و کار در سطح کشور و استان اصفهان باشد.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان از ششم تا دهم آبان‌ماه ۱۴۰۰ و با حضور برندهای مطرح صد و ده شرکت فعال در حوزه ساختمان کشور در فضایی بالغ بر شانزده هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در حال برگزاری است.
شرکت ‌های حاضر در نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت ساختمان اصفهان در زمینه هوشمندسازی ساختمان، ابزارآلات، تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی، آسانسورها و بالابرها، پوشش ‌های سقف و دیوار و قطعات پیش‌ساخته، تأسیسات و سیستم ‌های سرمایشی و گرمایشی، شرکت‌ های انبوه‌ساز، شیشه، آهن و فولاد، تجهیزات و لوازم ایمنی کار، حمام، سونا و آشپزخانه، یراق‌آلات، در و پنجره، در اتوماتیک، دکوراسیون و معماری داخلی رنگ، چسب و رزین و عایق‌ها، سنگ‌ های ساختمانی، شیرآلات بهداشتی، کاشی، سرامیک، پارکت و پوشش‌های کف، لوازم و تجهیزات الکتریک، الکترونیک و الکترومکانیک، لوله و اتصالات، مخازن پلی‌اتیلن و صنعتی‌سازی و فناوری ‌های نوین فعالیت دارند.
هم‌چنین مراکز علمی و پژوهشی، مشاوران و پیمانکاران مصالح پایه (سیمان، گچ، بتن،آجر و…)، نیز در این نمایشگاه به ارائه فعالیت ‌ها و پتانسیل ‌های خود خواهند پرداخت.
شرکت ‌های مطرحی از استان‌های اصفهان، تهران، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، فارس و البرز در این نمایشگاه حضور دارند، هم‌چنین نمایندگان محصولات شرکت ‌هایی از آلمان، ایتالیا و ترکیه، جدیدترین محصولات حوزه ساختمان را در معرض بازدید متخصصان، علاقه‌مندان، کارشناسان و فعالان این حوزه قرار می دهند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۰۰
430 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0