ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ، مرتبط با ساخت و ساز در اجرای پروژه های عمرانی بیش از گذشته الزامی است

کد خبر: 000413004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ تیر ۰۰ - ۸:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد ، مرتبط با ساخت و ساز در اجرای پروژه های عمرانی بیش از گذشته الزامی است

 

 

ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت استفاده از توان نظام مهندسی در پروژه‌ های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: استفاده از نظرات مهندسین وکارشناسان مرتبط با ساخت و ساز در اجرای پروژه های عمرانی بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

ابراهیم مهرجو در تشریح فعالیت‌ های سازمان نظام مهندسی در زلزله سی‌سخت، رعایت ایمنی  و توجه به مقررات ملی ساختمان را برای احداث ساختمان‌ هایی ایمن در مقابل حوادث و بلایای طبیعی را ضروری دانست و ادامه داد: رعایت مبحث ملی مقررات ساختمانی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز بسیار مؤثر است.

وی از طراحی هفتصد و پنجاه نقشه توسط مهندسین معمار سازمان نظام مهندسی برای ساختمان‌ های تخریبی بر اثر زلزله در شهرستان دنا خبر داد و گفت: هم اکنون پنجاه مهندس در همه رشته‌ ها در شهر سی سخت مستقر هستند و ششصد و پنجاه پروژه در شهر سی‌سخت از مرحله پی‌کنی تا نازک کاری در حال اجرا است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه نظارت بر ساختمان‌ های احداثی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان افزوو: هر پروژه توسط یک ناظر سازه‌ای نظارت می‌شود، علاوه بر این نظارت عالیه متشکل از شش نفر از مهندسین  در رشته‌ های مختلف معماری، عمران، مکانیک و برق صورت می‌ گیرد.

مهرجو، با تقدیر و تشکر از اقدام خوب و ابتکاری معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در توجه به اصول ساخت ساز و پی گیری پیشرفت عملیات اجرایی ساختمان‌های در حال احداث ادامه داد: با تدبیر معاون عمرانی کمیته‌ ای متشکل از سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی، مدیران کل دفتر فنی و امور شهری استانداری و شهرداری سی‌سخت تشکیل شده که ضمن بازدید میدانی هر هفته جلسه بررسی فعالیت‌ ها برگزار و موانع احتمالی جهت تسریع در کارها بر طرف می‌ گردد.

وی تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ های صورت گرفته هشتصد پروژه تخریبی در شهرستان دنا بر اثر زلزله داشتیم که بیش از سه الی چهار دهه از عمر سازه‌تی آنها گذشته، بنای اکثر ساختمان‌ های آنها سنگی و چوب بوده است.

وی، دربخش دیگری از اظهاراتش افزود: نود درصد ساختمان‌ هایی که اصول و مقررات فنی  را رعایت کرده بودند و از کانال سازمان نظام مهندسی نظارت آنها انجام گرفته بود از نظر سازه‌ ای مشکلی نداشته‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ده درصدی که از این نوع ساختمان‌ها خسارت دیده بودند مربوط به ضعف در اجرا و عدم رعایت اصول فنی و مهندسی ساختمان بوده است.

مهرجو، ایران را یکی از پرحادثه ترین کشورهای جهان در راستای بلاهای طبیعی عنوان و بیان کرد: این شرایط طبیعی ایجاب می‌ کند که تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین المللی و ملی را در اولویت بخش ساختمان قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به این که ساختمان‌سازی یک علم است و باید سازندگان آن از تخصص کافی برخوردار باشند، افزود: باید در ساختمان‌ های ما تمام اصول استحکام، زیبایی، تناسب با محیط، صرفه‌جویی و رعایت شاخص‌ های بومی و اسلامی رعایت گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار می‌ رود رسانه‌ها و دستگاه‌ های اجرایی در زمینه آشنایی مردم با مقررات ملی ساختمان بعنوان فراگیرترین ضوابط موجود در عرصه ساختمان سازی در تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی تلاش کنند.

مهرجو از مسئولان استانی خواست از ظرفیت عظیم نظام مهندسی که بازوان خوبی برای دولت در عرصه‌ های مختلف ساخت ساز است بخوبی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ تیر ۰۰
449 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0