لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی تولید داخل ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بیان کرد:

لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی تولید داخل و عدم استفاده از کالاهای بی کیفیت وارداتی در جهت حمایت از کالای ایرانی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به انتظارات خود از جامعه مهندسی استان در جهت تحقق شعار عنوان داشت: مهندسان در جهت تحقق شعار سال باید کنترل لازم را داشته باشند تا کالای بی کیفیت وارداتی جایگزین تولیدات داخلی نشود.

کد خبر: 970201008 تاریخ انتشار: شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان مازندران، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به انتظارات خود از جامعه مهندسی استان در جهت تحقق شعار عنوان داشت: مهندسان در جهت تحقق شعار سال باید کنترل لازم را داشته باشند تا کالای بی کیفیت وارداتی جایگزین تولیدات داخلی نشود.

لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی تولید داخل

لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی تولید داخل

لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی تولید  داخل و عدم استفاده از کالاهای بی کیفیت وارداتی در جهت حمایت از کالای ایرانی

سیف الله علی نیا در کارگاه تخصصی روشهای نوین مقاوم سازی ساختمانهای بتنی که روز ۵ شنبه سی ام فروردین ماه در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان نکا برگزار گردید، با اشاره به شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری بعنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شد، گفت: خوشبختانه ما در حوزه مصالح ساختمانی در وضعیت خیلی خوبی قرار داریم و حتی بسیاری از تولیدات ساختمانی با برندهای معروف جهان رقابت میکنند و ما هیچ نیازی به استفاده از محصول خارجی نداریم .
علی نیا ادامه داد: از مهندسان استان انتظار میرود در جهت تحقق شعار سال کنترل لازم را داشته باشند تا بعضی از بساز بفروشها مصالح بی کیفیت وارداتی را جایگزین تولیدات داخل نکنند.
وی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از جمله نتایج حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: با توجه به سهم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در بخش ساختمان حرکت سازمان و مهندسان در مسیر شعار سال میتواند در تولید ثروت ملی ایجاد امید در تولیدکنندگان و هم چنین پشتیبانی از جوانان این مرز و بوم نقش ویژه ای داشته باشد و لذا از همه همکاران عزیز انتظار میرود حمایت از کالای ایرانی که نتیجه زحمت کارگران و متخصصان این کشور عزیز است را در دستور کار خود قرار دهند.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به رویکرد سازمان در ارتقاء کیفی و کمی آموزشهای فنی و کارگاهی تصریح کرد: هیأت مدیره دوره هفتم با تغییر رویکرد در برگزاری دوره های آموزشی و حرکت در مسیر آموزشهای تخصصی و حرفه ای توانست خدمات خوبی را به مهندسان در سطح استان ارائه دهد و این آموزش بر خلاف دوره های آموزشی ارتقاء پایه بصورت کاملاً رایگان برگزار می گردند.
*لزوم ایجاد نگاه بازسازی و مقاوم سازی بجای نوسازی ساختمانها
علی نیا با اشاره به لزوم تقویت اراده عمومی و فرهنگ سازی عمومی در حوزه ساخت و ساز، اظهار داشت: در مورد نگاه بازسازی و مقاوم سازی و بهسازی بجای نوسازی در بسیاری از ساختمان ها در جهت حفظ سرمایه های ملی و حفظ محیط زیست باید فرهنگ سازی جدی صورت گیرد. تخریب ساختمان هایی که میتوان عمل مقاوم سازی و بازسازی در آن انجام داد خیانت به سرمایه ملی بوده و پیامد تخریب محیط زیست را بدنبال دارد . امروز ساماندهی نخاله های ساختمانی یک دغدغه جدی شهرداریها میباشد.

لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی تولید داخل

وی با اشاره به نگاه برخی اشخاص سودجو در حوزه ساخت و ساز گفت: باید نگاه صرفا سودجویانه در بخش ساختمان از بین برود و از الگوهای موفق در کشورهای توسعه یافته استفاده گردد و تلاش کنیم عمر ساختمان را در کشور افزایش داده و زمان بهره برداری از ساختمان ها را بالا ببریم و اجرایی شدن مبحث بیست و دو مقررات ملی ساختمان با عنوان تعمیر و نگه داری یکی از راه حلهای اساسی میباشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با عنوان این که دولت میلیاردها تومان در آموزش عمومی دستگاه های دولتی هزینه میکند بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان بدون وابستگی مالی به دولت در بخش آموزشهای تخصصی توفیقات خیلی خوبی داشته است.
در ادامه حسین نعمتیان عضو هیأت مدیره و ریاست گروه تخصصی عمران سازمان، به ارائه گزارشی از عملکرد گروه تخصصی عمران پرداخت.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی مهر ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اردیبهشت ۹۷
801 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0