لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان

لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان

لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان ، موضوع دستورکار کمیسیون عمران مجلس است. برنامه کمیسیون عمران مجلس برای رسیدگی به این موضوع طی هفته آتی خواهد بود

کد خبر: 000420002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ تیر ۰۰ - ۹:۳۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان ، موضوع دستورکار کمیسیون عمران مجلس است. برنامه کمیسیون عمران مجلس برای رسیدگی به این موضوع طی هفته آتی خواهد بود

لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان

لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان
رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور در ارومیه بیان کرد:
قوانین مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان نیاز به بازنگری دارد
رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: قوانین مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان نیاز به بازنگری دارد که این موضوع در دستورکار کمیسیون عمران مجلس قراردارد.
احمد خرّم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ارومیه با اشاره به وجود مشکلاتی از قبیل بیمه مهندسین، بحث تعارض منافع و قوانین نیازمند بازنگری این سازمان بیان کرد: یکی از مهم ‌ترین نیازهای جامعه مهندسین، نیاز به تغییر قوانین سازمان نظام مهندسی صنعت ساختمان است که این موضوع در هفته‌ های آتی در دستورکار مجلس قراردارد و در این مورد، برنامه کمیسیون عمران مجلس برای رسیدگی به این موضوع طی هفته آتی خواهد بود و ما نیز نظرات خود را برای تغییر اعلام خواهیم کدر.
وی افزود: برای بهبود وضعیت و اعمال تغییرات، اصلاحات اساسی برای قانون نظام مهندسی ساختمان از جمله مواد یک در مورد نحوه تشکیلات مناسب همکاری تشکل ‌های صنفی حرفه‌ای در اجرای قانون نظام مهندسی، بند ۱۰ ماده ۲ در مورد جلب مشارکت تشکل ‌های صنفی حرفه‌ای در تهیه و اجرای طرحهای توسعه کشور و دیگر مواد نیاز است، ضمن اینکه باید سلسله مراتب ارکان نظام و هم‌چنین نحوه تامین منابع سازمان و ارکان نظام تعریف دقیقی صورت گیرد. هم‌چنین رفع ابهامات انتخابات سازمان و مشخص شدن اختیارات قانونی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان ‌ها گرداوری گردد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: از وجود چند صد دستور جلسه گرداوری شده و ابلاغی که زمان زیادی برای اجرای آنها نیاز است، چند اقدام مهم انجام گرفته که یکی از آنها به نتیجه رسیدن بیمه هفت درصدی مهندسان بعنوان یکی از دغدغه‌های مهم این قشر بوده است ضمن اینکه بحث تعارض منافع که نگرانی‌ های زیادی برای مهندسین ایجاد کرده در هفته‌ های آتی در جلساتی با وزیر راه و شهرسازی به نتیجه خواهدرسید.
خرم افزود: در مورد بحث تعارض منافع، اعتقاد دارم اگر قرار باشد اعضای هیات مدیره‌ها را از استفاده از پروانه اشتغالشان منع کنیم، باید حق محرومیت آنها را پرداخت کنیم. البته در این مورد، جلسات مختلفی برگزار شده است و بدنبال حل این موضوع با گفت و گو و رایزنی هستیم؛ هرچند خودمان را نیز به دلیل کوتاهی در اطلاع‌رسانی به وزارتخانه مقصر می ‌دانیم.
وی گفت: ارتقای جایگاه و شان مهندسی وابسته به مواردی است که در این خصوص شفاف‌سازی همه اطلاعات ضروری است.
وی در پایان، به موضوع تاثیر کرونا نیز گفت: از ابتدای حضور در شورای مرکزی، بحث سفرهای استانی را برنامه‌ریزی کرده بودیم که بعد از شیوع این بیماری برای مدت زمانی این سفرها کاهش یافت، با این حال از ابتدای امسال به ۸ استان کشور سفر کرده ایم و در مورد، واکسیناسیون اعضای نظام مهندسی ساختمان، تامین واکسن آنها یکی از اقدامات مهم ماست که این موضوع ظرف هفته آتی حل و بعنوان اولین بخش خصوصی واکسن اعضا را وارد و تزریق خواهیم کرد.
لازم به ذکر است، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سفری ۳ روزه به آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه ضمن دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی و مدیران مرتبط با صنعت ساخت و ساز و ساختمان سازی، با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان و اعضای هیات مدیره دیدار و گفتگو نمود.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ تیر ۰۰
449 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0