لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر

لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر

لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر ، شناسنامه فنی ملکی ساختمان، سندی است که مشخصات ساختمان، ابعاد، اندازه، مصالح به کار رفته و کلیه افرادی که در فرآیند ساخت بنا حضور داشتند را معرفی می ‌کند

کد خبر: 990910004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر ، شناسنامه فنی ملکی ساختمان، سندی است که مشخصات ساختمان، ابعاد، اندازه، مصالح به کار رفته و کلیه افرادی که در فرآیند ساخت بنا حضور داشتند را معرفی می ‌کند

لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر

لزوم مطالبه شناسنامه فنی ملکی جهت کسب اطلاعاتی در مورد ملک مورد نظر
شناسنامه فنی ملکی نیاز واقعی ساختمانها
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: به تازگی شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده است و در نظر داریم شرایط را برای برخوردار شدن همه ساختمانها فراهم کنیم.
سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این که شناسنامه فنی ملکی ساختمان، سندی است که مشخصات ساختمان، ابعاد، اندازه، مصالح به کار رفته و کلیه افرادی که در فرآیند ساخت بنا حضور داشتند را معرفی می ‌کند، تصریح کرد: کسانی که می ‌خواهند اطلاعاتی در مورد ملکی کسب کنند، حتما شناسنامه فنی ملکی را مطالبه کنند.
سعید سعیدیان ادامه داد: به تازگی شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده و در نظر داریم شرایط را برای برخوردار شدن همه ساختمان‌ ها فراهم کنیم.
وی گفت: حدود چهار سالی می‌ شود که پی‌گیر موضوع شناسنامه فنی ملکی ساختمان هستیم و در این مدت تلاش شده که حضور مجری دارای صلاحیت یعنی کسی که صاحب پروانه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی باشد الزامی باشد و بدون حضور این فرد شناسامه صادر نگردد.
سعیدیان تصریح کرد: یکی از علل طرح شناسنامه فنی ملکی این است که تمام عوامل موثر در ساخت یک ساختمان ثبت و ضبط گردد تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانیم با عوامل موثر برخورد قانونی کنیم.
وی عنوان کرد: ما در شهر تهران سازنده‌های خوبی داریم، اما به علت اینکه پروانه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی را ندارند از نظر قانونی می ‌توان گفت این افراد صلاحیت ندارند و امکان ثبت نام آن‌ها در اطلاعات شناسنامه فنی ملکی ساختمان وجود ندارد.
روانشادنیا، کارشناس مسکن مهمان دیگر برنامه بیان کرد: قطعاً یکی از اهداف تهیه شناسنامه فنی ساختمان، بهره برداری بهتر از ساختمان است.
روانشادنیا ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه ساخت و ساز‌ها آسیب شناسی کنیم نسبت به اجراء، ما در کشورمان از نبود یک قانون جامع ساخت و ساز رنج می‌بریم.
وی عنوان کرد: شاید یک‌پارچه نبودن بین قوانین و مقررات حوزه ساخت یکی از علل بنیادین این موضوع باشدکه در کنار علت‌های مدیریتی در دوره‌های مختلف دامن زده باشد.
مهدی صالحی، مدیر کل معماری و شهرسازی شهرداری تهران هم در این برنامه بیان کرد: شناسنامه فنی ساختمان و ملکی یک محصول فرآیند محور است، یعنی در طول فرآیند ساخت، دفترچه ‌های اطلاعاتی ملکی باید پر شود و از روی آن دفترچه ها، نوع محصولات بیان، عوامل اجرایی مشخص و نقشه‌ها پیوست می ‌شود و در نهایت منطبق با این مشخصات فنی ملک صادر می ‌گردد و اگر هریک از عوامل تشکیل دهنده شناسنامه فنی ملکی به درستی فراهم نباشد، شناسنامه فنی ملکی صوری خواهد بود.
صالحی ادامه داد: از ابتدای دی ماه صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان ‌ها را از سر می‌گیریم.
منبع: شبکه خبر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آذر ۹۹
479 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0