لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد

لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد

لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد ، عدم ثبت قرارداد تمدید قبل از پایانکار تنها در طول مدت قرارداد اولیه امکان پذیر خواهد بود

کد خبر: 020712005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مهر ۰۲ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد ، عدم ثبت قرارداد تمدید قبل از پایانکار تنها در طول مدت قرارداد اولیه امکان پذیر خواهد بود

لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد

لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد
نائب رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان داشت؛
لزوم تمدید قراردادهای ناظران ساختمانی| سهل انگاری برای مالک تبعات دارد
نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بر ضرورت تمدید به موقع قراردادهای نظارت تا پایان دوره آن توسط مالکان تاکید کرد.
خواجه محمد نیک رفتار در گفتگو با خبرنگاران گفت: هر زمانی که مالک برای تمدید یا پایان کار به دفاتر نمایندگی مراجعه می‌کند، ضمن تاکید بر ضرورت عقد قرارداد تمدید به شرط عدم اتمام عملیات ساختمانی و گزارش آن توسط ناظران، شروع مدت زمان قرارداد تمدید، از زمان اتمام قرارداد اولیه و طبق درصد پیشرفت فیزیکی و بر مبنای تعرفه روز خواهد بود.
وی ادامه داد: برخی از مالکان در دفاتر استان نسبت به تمدید مدت قرارداد پروژه های نیمه تمام خود اقدامی انجام نمی دهند تا در زمان پایانکار صرفاً حق الزحمه افزایش بنا را پرداخت کنند.
نائب رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: این امر می تواند در انتهای کار برای مالکان مشکلاتی را ایجاد کند زیرا طبق بند ۱۴-۴-۴ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، ناظران می توانند در این صورت از ادامه نظارت صرف نظر کنند.
وی تصریح کرد: هر چند برای ممانعت از تعویض ناظران، طرح‌های تشویقی برای ادامه کار ناظران قبلی توسط هیات مدیره مصوب و به دفاتر ابلاغ گردید، اما مراجع صدور پروانه بعضاً همکاری لازم را برای توقف عملیات ساختمانی پروژه های فاقد تمدید نظارت انجام نمی دهند لذا سازمان نظام مهندسی پاسخ‌گوی مشکلاتی که عامل آن خود مالک یا ارگان دیگری است، نمی تواند باشد.
نیک رفتار گفت: در صورت ضرورت تعویض ناظر براساس شروط مندرج در بند مذکور، همه مسئولیت ها از زمان تعیین فصل مشترک و بر مبنای زمان ثبت آن بین ناظر قبلی و جایگزین تقسیم می شود لذا در طول دوره نظارت پروژه ها نمی توانند فاقد قرارداد نظارت باشند.
نائب رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان عنوان کرد: عدم ثبت قرارداد تمدید قبل از پایانکار تنها در طول مدت قرارداد اولیه امکان پذیر خواهد بود در غیر اینصورت به منزله ترک فعل از طرف دفاتر نمایندگی تلقی خواهد شد.
وی در خاتمه به وظایف ناظران هماهنگ کننده طبق بند ۱۴-۴-۶ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان اشاره و بیان کرد: سهل انگاری در انجام این وظایف سبب تضییع حقوق دیگر ناظران پروژه و سازمان می شود و ممکن است برایشان تبعاتی را به همراه داشته باشد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۰۲
151 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0