لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی

لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی

لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی ، با عملیاتی شدن پنجره واحد ساخت و ساز، دست دلالان و افراد غیر متخصص از شهرسازی و معماری کشور کوتاه می‌شود

کد خبر: 001205006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ اسفند ۰۰ - ۸:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی ، با عملیاتی شدن پنجره واحد ساخت و ساز، دست دلالان و افراد غیر متخصص از شهرسازی و معماری کشور کوتاه می‌شود

لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی

لزوم اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی
رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم بیان داشت:
نظام شهرسازی و معماری بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی به اصلاح نیاز دارد
در قم ظرفیت مهندسی به اندازه کافی در تمام حوزه‌های شهرسازی و معماری وجود دارد و در این بین استفاده از مشاوران غیربومی ضربه سنگینی به نظام شهرسازی و معماری قم وارد کرده‌ است.
امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم امروز در گفت‌و گو با اصحاب رسانه استان که بصورت مجازی برگزار گردید، با بیان اینکه با عملیاتی شدن پنجره واحد ساخت و ساز، دست دلالان و افراد غیر متخصص از شهرسازی و معماری کشور کوتاه می‌شود، تصریح کرد: توجه به مبحث تخلفات و اصل ۴۴ قانون اساسی، استفاده از ظرفیت بومی استان‌ ها، احیای اعتماد به نظام مهندسی و ایجاد بستر روحیه مطالبه‌گری بهمراه حقوق مکتسبه از مباحث مهمی است که در لایحه و قانون جدید نظام مهندسی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در قم ظرفیت مهندسی به اندازه کافی در تمام حوزه‌های شهرسازی و معماری وجود دارد و در این بین استفاده از مشاوران غیربومی ضربه سنگینی به نظام شهرسازی و معماری قم وارد کرده ‌است.
مقومی از صدور کارت مهارت برای ۲۰ هزار کارگر ساختمانی یاد کرد و گفت: حجم تخلفات ساختمانی و سیما و منظر شهری در حوزه ساخت و ساز بالاست و این حوزه نیازمند نظارت ‌های بیشتری با مشارکت مجموعه‌های ذی‌ربط هستیم.
وی با اشاره به آمار بالای مجموعه‌های مسکونی و تجاری بدون پروانه پایان کار گفت: تبدیل زمین و ملک به سرمایه، حضور واسطه‌گران و دلالان و خلاء‌های قانونی مانند کمیسیون ماده صد مهم‌ترین بسترهای ایجاد تخلف است.
مقومی افزود: هر چند ساخت و ساز در قم پنجاه درصد کاهش یافته اما با الحاق اراضی پانصد و شصت هکتاری پردیسان در طرح ملی مسکن این کاهش جبران خواهد شد.
وی بازآفرینی بافت فرسوده را نیازمند تسهیلات ویژه دانست و گفت: وضعیت بافت ‌های فرسوده در قم مطلوب نیست و باید برای رفع مشکلات این بافت‌ها تدبیری اندیشیده شود.
مقومی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از متخصصان و مهندسان نظام مهندسی قم موجب کاهش تخلفات و آسیب‌ها می‌ شود، افزود: در اجرای طرح ملی مسکن طی چهار سال آینده باید شصت هزار مسکن در قم احداث شود که این هدف نیازمند صنعتی‌سازی مسکن و افزایش مشارکت مردم است و در این طرح باید ماده بیست قانون نهضت ملی مسکن که موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی است مورد توجه قرار گیرد.
وی در خاتمه بر ضرورت شکل گیری شورای عالی مهندسی با حضور رئیس جمهور و اصلاح نظام شهرسازی و معماری بر مبنای سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: در اصلاح قانون نظام مهندسی باید نظرات تخصصی این سازمان مورد توجه باشد و اگر این اتفاق نیفتد در آینده با مشکلات و آسیب ‌های دیگری مواجه خواهیم شد.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۰۰
219 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0