لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی

لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی

لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی ، مباحث مقررات ملی یک قانون است که برای کل کشور یکسان در نظر گرفته شده است

کد خبر: 991221002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ اسفند ۹۹ - ۹:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی ، مباحث مقررات ملی یک قانون است که برای کل کشور یکسان در نظر گرفته شده است

لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی

لزوم پی‌گیری به روز رسانی مقررات ملی از طرف وزارت راه و شهرسازی
مالکان از خدمات مهندس های دارای صلاحیت استفاده کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد: برخی شهرها مانند شهر یزد به دلیل تاریخی بودن و وجود بافت تاریخی نیازمند شیوه نامه متفاوت ساخت و ساز در برخی موارد است، که بخشنامه هایی برای این موضوع با هماهنگی وزارت خانه وجود دارد.
علی اصغر زحمتکش رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ادامه داد: در مورد مقررات ملی ساختمان بیست و دو مبحث در رشته های مختلف وجود دارد که هر کدام از این مباحث هر چند سال یک‌بار با توجه به اقتضائات روز و پیشرفت صنعت، تکنولوژی، تجهیزات، لوازم و مصالح ساختمانی بروز می گردد.
زحمتکش با عنوان این که وزارت راه و شهرسازی باید پی‌گیر بروزرسانی مقررات ملی باشد، تصریح کرد: مباحث مقررات ملی یک قانون است که برای کل کشور یکسان در نظر گرفته شده و این در حالی است که برخی شهرها مانند شهر یزد به دلیل تاریخی بودن و وجود بافت تاریخی نیازمند شیوه نامه متفاوتی در برخی موارد است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ادامه داد: بخشنامه یا شیوه نامه هایی با توجه به شرایط استان و حتی شهرستانها در بخش های ظرفیت کار مهندس ها و برخی بومی سازی ها وجود دارد که باید با تأیید شورای مرکزی و وزارت خانه اعمال گردند.
نقش پر رنگ نظام مهندسی ساختمان در صرفه جویی انرژی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد در مورد بافت تاریخی یزد و جایگاه آن در عمران، تصریح کرد: فعلا سازه ای به نام سازه های خشتی در بحث طراحی سازه یا عمران نداریم اما نمای خشتی و اینکه نماهای بافت تاریخی و سنتی با حفظ ساختار، مقاوم سازی شود، وجود دارد و با توجه به قوانین و مباحث مقررات ملی، این کار انجام می گردد.
وی در مورد موضوع گرانی زمین و مسکن در یزد، اظهار داشت: گرانی زمین و مسکن به بحث عرضه و تقاضا مرتبط است و سازمان نظام مهندسی نمی تواند تاثیر مستقیم بر این روند داشته باشد.
زحمتکش نقش و کارکرد نظام مهندسی را در بهینه سازی ساختمان برای صرفه جویی انرژی پر رنگ دانست و افزود: نظام مهندسی ساختمان در بخش طراحی و استفاده از سیستمهای نو و استفاده بهتر از فضاها و دیوارهای محیطی برای صرفه جویی در انرژی میتوانند در هزینه های ساخت همچنین بهره برداری به کارفرما خیلی کمک کنند و مؤثر باشد.
وی به مالکان توصیه کرد: مالکان حتما از خدمات مهندسان دارای صلاحیت استفاده کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد: زمانی که مالکان برای طراحی ساختمان به دفاتر مهندسی نظام مهندسی ساختمان مراجعه میکنند، میتوانند رزومه مهندس ها را بررسی و انتخاب کنند.
منبع: تاسیسات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۹
418 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0