لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان

لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان

لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان ، از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیش از ۲ دهه می‌ گذرد

کد خبر: 001120001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ بهمن ۰۰ - ۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان ، از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیش از ۲ دهه می‌ گذرد

لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان

لزوم فراهم کردن زمینه فعالیت مهندسان ترافیک دفتر مقررات ملی ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد:
دفتر مقررات ملی ساختمان زمینه فعالیت مهندسان ترافیک را فراهم کند
اقبال شاکری ادامه داد: در حال حاضر پیش نویسی تحت عنوان طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در رسانه‌ها و فضای مجازی در حال انتشار است که مصوبه نهایی کمیسیون عمران مجلس نیست.
وی، در رابطه با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیان کرد: از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیش از ۲ دهه می‌ گذرد و در طول این مدت اصلاح نشده است، لذا با توجه به لزوم اصلاح قانون مذکور کمیسیون عمران مجلس طرحی را گرداوری و با حضور کارشناسان مختلف و کسب نظر از اعضای نظام مهندسی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ‌ها و سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و بسیاری از مسئولان دستگاه‌ های اجرایی، طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار داده است. این طرح هم اکنون به بلوغ مناسبی رسیده و در حال طی مراحل پایانی برای ارائه به صحن علنی مجلس است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پیش نویسی تحت عنوان طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در رسانه‌ ها و فضای مجاری در حال انتشار است که مصوبه نهایی کمیسیون عمران مجلس نیست. در این پیش نویس موضوعاتی در مورد وضعیت دریافت و تمدید پروانه صلاحیت حرفه‌ای فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته و وضعیت فعالیت فارغ التحصیلان رشته ‌هایی مانند مهندسی ترافیک در زمینه خدمات مهندسی ساختمان مطرح شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: همه موضوعات مذکور در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مربوطه در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفته که طبق آن فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با ساختمان همانند قبل می‌توانند نسبت به دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای اقدام کرده و یا اگر در گذشته دریافت کردند بدون مشکل می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از طرفی اعضای فعلی سازمان نظام مهندسی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته ‌های مرتبط هستند نیز هیچ محدودیتی برای ادامه فعالیت نداشته و فارغ التحصیلان جدید هم می‌توانند درخواست عضویت کنند. بنابراین رویه قبلی هیچ تغییری نکرده و همانند قبل است.
وی در رابطه با وضعیت رشته مهندسی ترافیک گفت: این رشته هم‌چنان جزء رشته های اصلی است و حذف نشده است و از دفتر مقررات ملی ساختمان می‌ خواهیم که برای رشته مهندسی ترافیک زمینه خدمت در امور کنترل ساختمان را فراهم کند تا ارجاع کار به آنها صورت بگیرد، چرا که در حال حاضر مهندسین این رشته مظلوم واقع شدند و کارهای کمی به آنها ارجاع می‌ گردد از این رو ما حاضر هستیم کمک کنیم تا این رشته در حوزه مسائل ساختمانی برجسته شود چرا که در زمینه مدیریت شهری و شهرسازی موضوع اصلی است اما در امور کنترل ساختمان باید برای آن خدمت بیشتری تعریف کنیم.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ بهمن ۰۰
342 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0