ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران

لزوم توجه به منابع آبی در دست ‌یابی به خود کفایی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با اشاره به اینکه در مصرف آب کشاورزی زیاده‌ روی میشود،عنوان کرد: به اندازه‌ای که نیاز کشور است باید تولید کرد و تولید بیش از حد، منابع آبی را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.

کد خبر: 960424013 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ تیر ۹۶ - ۱۲:۲۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران با اشاره به اینکه در مصرف آب کشاورزی زیاده‌ روی میشود،عنوان کرد: به اندازه‌ای که نیاز کشور است باید تولید کرد و تولید بیش از حد، منابع آبی را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.لزوم توجه به منابع آبی در دست ‌یابی به خود کفایی

لزوم توجه به منابع آبی در دست ‌یابی به خود کفایی

لزوم توجه به منابع آبی در دست ‌یابی به خود کفایی

لزوم توجه به منابع آبی در دست ‌یابی به خود کفایی

حجت‌الله علی‌محمدی گفت: اگر میخواهیم در محصولات استراتژیک سرمایه ‌گذاری کنیم باید ریسک آبی آن هم لحاظ گردد.
علی محمدی با اعلام این که اگر الگوی کشت و مصرف آب اصلاح و مدیریت گردد میتوان به تولید خوب دست یافت، ادامه داد: به اندازه‌ای که نیاز کشور است باید تولید کرد و تولید بیش از حد، منابع آبی را با خطر جدی روبرو خواهد کرد.
علی محمدی، مازاد تولید را سبب ایجاد بحران آبی دانست و افزود: اگر در مصرف آب مدیریت نداشته باشیم هر موفقیتی که بدست آورده‌ایم زودگذر و سبب هدرفت منابع خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطر نشان کرد: در خودکفایی باید برنامه‌ ریزی دراز مدت داشته باشیم که به سمت خشک سالی و نهایتا تهدید تولید کشاورزی کشور نرویم.


علی محمدی با اشاره به این که بحران آب جهانی است ولی در ایران وضعیت بدتر است، عنوان کرد: نباید در تولید کشاورزی اجازه مصرف منابع رودخانه ‌ای و دریاچه‌ ای داده شود زیراکه این خیانت بنسل آینده است.
وی به روشهای جدید آبیاری اشاره و خاطر نشان کرد: آبیاری قطره‌ای، تحت فشار و لاینینگ در مدیریت آب مصرفی کشاورزی خیلی موثر است ولی هنوز در مزارع بزرگ که مصرف بالای آب دارند ایجاد نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در خاتمه تهدید آینده را بجران آب دانست ویاد آور شد: هر هزینه‌ای که در افزایش بهره‌وری و میزان تولید میشود باید ۲ برابر آن در کنترل مصرف و احیای منابع آبی گردد تا در آینده، کمبود آب به بحران اصلی کشور تبدیل نشود.
منبع : بلاغ مازندران

 

کانال تلگرام آموزش برق صنعتی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۶
1200 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0