لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی

لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی

لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی ، در این بین جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان در تهیه و اجرای طرح ‌های توسعه آبادانی کشور مدنظر بوده است

کد خبر: 010219002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۱ - ۶:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی ، در این بین جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان در تهیه و اجرای طرح ‌های توسعه آبادانی کشور مدنظر بوده است

لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی

لزوم توجه به اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی
حقوق جامعه مهندسی در کشور مورد غفلت مانده است
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این ‌که حقوق شایسته مهندسی در کشور مغفول مانده است، بیان کرد:‌ باید در اصلاح قانون نظام مهندسی احقاق حقوق جامعه مهندسی مورد توجه قرار گیرد.
طاهره نصر با یادآوری این ‌که همواره در اسناد توسعه کشور بر آبادانی تاکید شده است، ادامه داد: در این بین جلب مشارکت حرفه‌ای مهندسان در تهیه و اجرای طرح ‌های توسعه آبادانی کشور مدنظر بوده که این مورد نیز به وضوح در بند ده ماده ۲ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد توجه قرار گرفته است.
نصر تصریح کرد:‌ همان‌طور که شهر دارای حقوقی است که از آن جمله می ‌توان به ساخت و ساز شایسته در آن اشاره کرد، مهندسان نیز بعنوان عضوی از جامعه شهروندی، دارای حقوقی هستند که باید دفاع مؤثر از حقوق آن ها مدنظر هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان باشد.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد:‌ بخشی از این دفاع می ‌تواند در تعامل با ارگان‌ هایی باشد که در راستای قانون می ‌توانند حقوق مهندسی را مدنظر قرار دهند. به‌ عنوان نمونه در قانون نظام مهندسی به صراحت از فراهم ساختن زمینه همکاری کامل بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ ها و تشکل‌ های مهندسی و حرفه‌ای ساختمان نام برده شده است. از این رو با تعامل با شهرداری ‌ها می‌ توان جایگاه سازمان نظام مهندسی را برای تنسیق امور مهندسی بهبود بخشید.
نصر افزود:‌ در تعامل با وزارت راه و شهرسازی نیز می ‌توان علاوه بر ارتقای جایگاه حرفه‌مند سازمان نظام مهندسی، در سیاست‌ های مربوط به تشکل‌ های مهندسی نیز جایگاه مطلوب‌تری را تصور کرد. ضمن این ‌که لزوم ایجاد همگرایی در جامعه مهندسی کشور در راستای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن با سرعت و کیفیت مطلوب کاملا آشکار است.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان یادآور شد: حقوق شایسته مهندسی، بخشی از آیین نامه اجرایی قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان است که مورد غفلت مانده و توجه به آن توسط مسئولان مربوطه ضروری است. در این راستا توجه به ماده ۱۱۷ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و استفاده از توان علمی و تخصصی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در گرداوری مبانی قیمت‌گذاری خدمات مهندسی و نیز توجه به بحث شرح خدمات یا شرح وظایف مهندسان، مسئله مهمی است که می ‌تواند در احقاق حقوق جامعه مهندسی مؤثر بوده و باید در اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را مورد توجه قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۰۱
888 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0