ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین

ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین

ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین ، هزینه های انرژی در صنعت ساختمان درحال به روز شدن و باید از محصولات نوین استفاده گردد

کد خبر: 000717004 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ مهر ۰۰ - ۹:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین ، هزینه های انرژی در صنعت ساختمان درحال به روز شدن و باید از محصولات نوین استفاده گردد

ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین

ضرورت توجه به عایق های صوتی و حرارتی در تولید مسکن با بهره مندی از محصولات نوین
علی اصغر زحمتکش رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد، به همراه تعدادی از مدیران دفاتر نظام مهندسی شهرستانها و اعضای ستادی در بازدید از فرایند این محصولات نوین ، تولید کنندگان محصولات ساختمانی را یکی از زنجیره های صنعت ساختمان خواند و افزود: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جهش تولید مسکن قاعدتا باید توجه مان به تولیدات صنعتی پرتیراژ ، سازگار با محیط زیست و تولیدات صنعتی که عایقهای حرارتی و صوتی خوبی هستند، باشد.
زحمتکش با عنوان اینکه هزینه های انرژی در صنعت ساختمان درحال به روز شدن و باید از محصولات نوین استفاده گردد، افزود: خوشبختانه استفاده از این محصولات درقالب عایقهای صوتی و حرارتی در صنعت ساختمان به عنوان کالای ملی خیلی می تواند مفید باشد.
زنجیره تکمیل کننده ساختمان در این واحد وجود دارد جدا از شیشه محصولات جانبی آجر سیلیکان تولید می گردد، بلوکهای ای سی و سیلیکان نقش های صوتی حرارتی خوبی در ساختمان است.
محمدحسین صباغی رئیس نظام مهندسی ساختمان میبد هم افزود: تولید شیشه و تولیدات جانبی صنعت ساختمان، بلوکهای هبلکس و ای سی نقش موثری درسبک سازی ساختمانهای جدید دارند.
صباغی با عنوان اینکه برخورداری این مصالح نوین از شرایط عایق صوتی و حرارتی و تبادل حرارتی مناسبی بسیار در رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان می تواند موثر باشد، گفت: با فرهنگی سازی و تبین شرایط فنی تولید و استفاده از این نوع مصالح ساختمانی میتوانیم یک گام بلندی در بهبود کیفیت ساختمانها، استاندارد سازی و رعایت مقررات مبحث نوزدهم و صرفه جویی درانرژی داشته باشیم.
محسن پایدار رئیس نظام مهندسی ساختمان اردکان نیز با اشاره به ارزان بودن انرژی در کشور و بی توجهی به مصالح نوین ساختمانی بیام کرد: بحث مصالح عایق در ساختمان و قیمت تمام شده ساختمان در هزینه کرد مبنای کار است و قطعات مصالحی که در ساختمان به کاربرده می شود باید مدرن و به روز شود.
پایدار گفت: امیدوار هستیم زنجیره تولید محصولات ساختمانی مدرن در واحد تولید شیشه اردکان که درحال حاضر شیشه های دوجداره ،بلوکهای ای سی و هبلکس تولیدمی کند تکمیل گردد.
محمود عزیزیان مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان بیان کرد: این واحد تولیدی با تولید انواع شیشه ساختمان، بلوک ای سی،آجرهای سلیکونی، موادمرتال و پلاستر های مختلف توانسته محصولات خود را به هفتاد و چهار کشور دنیا صادرکند.
عزیزیان با عنوان اینکه شیشه اردکان امروز توانسته در زنجیره مصالح ساختمانی در داخل و خارج ،شیشه لوی، کنترل انرژی ، دوجداره ، لمینت و سبد کامل حوزه صنعت شیشه ساختمان را در استانداردهای بین المللی کامل کند، بیان داشت: در کنار محصولات شیشه ای ، این واحد روزانه هزار مترمربع ، بلوک ای سی و هبلکس را تولید و با فرهنگ سازی جایگزین بلوکهای غیرمعمول کند که ۲/۸ ریشتر دربرابر زلزله مقاوم و ۴ برابر عایق تر از مصالح دیگر و نیز سبک تر است و هزینه تمام شده برای یک مترمربع حدود سی درصد ارزان تر از همه مصالح دیگر است و به راحتی و با کیفیت هم قابل اجراست.
مدیرعامل شیشه اردکان گفت: یکی دیگر از تولیدات این واحد درکنار تولید شیشه، تولید آجر سیلیکونی و ماسه سلیسی است که در برابر رطوبت، سایش، ضربه، حرارت و آتش سوزی بسیار مقاوم است که هم برای نما،کف و هم دیوار باربر تولید با تنوع رنگها و ابعاد مختلف تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.
مدیرعامل کارخانه شیشه اردکان افزود: نظام مهندسی در دنیا و ایران در حوزه طراحی، اجرا و نظارت و کنترل ساختمان و اجرای عمومی استاندارد نقش مهمی دارد و قطعا تولید کنندگان مصالح ساختمانی باید دوشادوش نظام مهندسی با هم همکاری داشته باشند تا از توانمندی و راهنماییهای نظام مهندسی در طراحی و استفاده از مصالح نوین بهره ببرند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مهر ۰۰
345 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0