لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است

لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است

لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است ، باید تسهیلات مسکن همتراز با میزان تورم جامعه افزایش یابد

کد خبر: 010616008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ شهریور ۰۱ - ۱۰:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است ، باید تسهیلات مسکن همتراز با میزان تورم جامعه افزایش یابد

لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است

لزوم افزایش سهم تسهیلات در قیمت نهایی مسکن| حمایت شورای پول و اعتبار نیاز است

فدوی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد: برای رونق بازار مسکن ضرورت دارد تا سهم تسهیلات بانکی در آورده نهایی متقاضیان برای خرید خانه افزایش یابد.
هاشم فدوی ادامه داد: طبق پیشنهاد ادارات کل راه و شهرسازی و وزارت‌خانه متبوع مقرر شده بود تا تسهیلات ساخت مسکن تقریباً ۲ برابر گردد.
وی اظهار داشت: مبلغ ششصد تا هفتصد میلیون تومان بعنوان وام ساخت مسکن به شورای عالی پول و اعتبار پیشنهاد شده که کارشناسان این نهاد مالی، پرداخت این مبلغ را تورم زا دانستند.
فدوی تصریح کرد: در حال حاضر سیصد تا چهارصد میلیون تومان برای ساخت منزل مسکونی وام داده می‌ شود که این مبلغ حداکثر بیست درصد قیمت نهایی یک واحد مسکونی را در بر می گیرد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: برای رونق بازار مسکن علاوه بر افزایش رقم تسهیلات باید مبلغ و مدت پرداخت اقساط بانکی متناسب با توان متقاضیان، شناور منظور گردد.
وی ادامه داد: میزان رشد تورم در سنوات قبل به صورت سالیانه تا حدود پنجاه درصد افزایش میاد اما در حال حاضر رقم تورم به صورت ماهانه تا سقف ده درصد هم می‌ رسد.
فدوی افزود: باید تسهیلات مسکن همتراز با میزان تورم جامعه افزایش یابد تا پویایی بازار مسکن برقرار باشد و میزان تولید از تقاضا کم‌تر نگردد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۰۱
266 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0