عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

لزوم شناسایی ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: باید ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی شناسایی شود. در صورتی‌که در ساخت‌وسازهای انجام گرفته ضوابط و مقررات ملی ساختمان رعایت نشود پایان‌کار صادر نخواهد شد. با تغییرات و هزینه‌های جزئی می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد. در تمامی ساخت‌وسازهایی که از سال 85 به بعد صورت گرفته، مباحث ایمنی به‌ویژه آتش‌نشانی کنترل شده است. در زمان صدور پروانه ساختمان و تهیه نقشه ساختمانی ضوابط و مقررات ملی در نقشه درج شده و به عنوان راهنمای ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر: 6178 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ بهمن ۹۵ - ۵:۴۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان گفت: باید ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی شناسایی شود، سازمان نظام مهندسی هیچ‌گونه کوتاهی و اغماضی در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان ندارد.لزوم شناسایی ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی

لزوم شناسایی ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی

لزوم شناسایی ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی

لزوم شناسایی ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی

محمد یونسیان تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی همدان در اجرای مقررات ملی ساختمان مُصر است و در صورتی‌که در ساخت‌وسازهای انجام گرفته ضوابط و مقررات ملی ساختمان رعایت نشود پایان‌کار صادر نخواهد کرد و سازمان نظام مهندسی از مقررات عدول نمی‌کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم از بروز حوادث در مراکز تجاری و عمومی و سایر ساختمان‌ها پیشگیری کنیم باید کمیته ارزیابی با حضور سازمان آتش‌نشانی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی تشکیل شده و مطالعه‌ای در شهر صورت گیرد و ساختمان‌های نیازمند دریافت ممیزی شناسایی شود. در ادامه، بیان کرد: با تغییرات و هزینه‌های جزئی می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد. در تمامی ساخت‌وسازهایی که از سال ۸۵ به بعد صورت گرفته، مباحث ایمنی به‌ویژه آتش‌نشانی کنترل شده است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان اظهار داشت: در زمان صدور پروانه ساختمان و تهیه نقشه ساختمانی ضوابط و مقررات ملی در نقشه درج شده و به عنوان راهنمای ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرد که در پایان‌کار نیز تمام ضوابط نقشه باید رعایت شود. وی تأکید کرد: اگر بنا باشد در زمینه وضعیت ساختمان‌های همدان اظهارنظر شود باید کارشناسی باشد تا خدمت بزرگی به شهر صورت گیرد.

منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ بهمن ۹۵
1017 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0