لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی

لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی

لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی ، است. یک سری آموزش‌های سوبسیددار هم در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد

کد خبر: 001010006 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ دی ۰۰ - ۱۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی ، است. یک سری آموزش‌های سوبسیددار هم در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد

لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی

لزوم پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی مبنی بر آموزش ‌های مهارتی
آموزش ‌های مهارتی باید بر مبنای پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی باشد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با عنوان اینکه دولت برای آموزشهای مهارتی سازمان نظام مهندسی بودجه هزار میلیاردی در نظر گرفته است، بیان کرد: عمده این آموزش ‌ها باید بر مبنای پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی قرار بگیرد.
احمد خرم در بازدید از خانه مهندس یزد و در دیدار با مسئول آموزش سازمان، گفت: ضمن اینکه یک سری آموزش‌های سوبسیددار هم در سازمان نظام مهندسی ساختمان وجود دارد، به روز سازی دانش اعضا هم باید در مجموع درآمدزا باشد.
خرم با عنوان این که دولت برای آموزشهای مهارتی سازمان نظام مهندسی بودجه سراسری در نظر گرفته است، ادامه داد: برای جذب این بودجه باید با اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی ارتباط بگیریم و پیشنهادات لازم را ارائه دهیم چراکه متاسفانه سازمان نظام مهندسی تاکنون از بودجه هزار میلیارد تومانی آموزش های‌ مهارتی غفلت کرده است.
وی تصریح کرد: عمده آموزش‌ های مهارتی باید بر مبنای پذیرش مهندسین در کارگاه ‌های ساختمانی توسط مشاوران و پیمانکاران قرار بگیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، به تجربه آموزش های مهارتی در وزارت راه و ترابری سابق اشاره کرد و افزود: در یک فراخوان از چهار هزار مهندس بیکار ثبت نام و بین مشاورین و پیمانکاران تقسیم کردیم و بعد از طرح درس و شش ماه آموزش تئوری و عملی مهندسین در کارگاه‌ها، آزمون متمرکز در آموزشگاه علمی کاربردی برگزار گردید.
وی گفت: در نهایت بیشتر مهندسین آموزش دیده توسط پیمانکاران و مشاورین جذب و افراد باقی‌مانده هم در عرض دو ماه مشغول به کار شدند که این تجربه لزوم توجه جدی به آموزشهای مهارتی در کارگاه‌ها را نشان می دهد.
خرم در خاتمه ادامه داد: برای کار گسترده و جدی در زمینه آموزشهای مهارتی باید از شرکتهای عضو تشکلهای صنفی و تخصصی استفاده کرد و این موضوعی است که مهندسین را با کار عملی و زوایای پنهان کار آشنا خواهد کرد اما متاسفانه تا به حال از آن غفلت شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ دی ۰۰
2686 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0