نیاز کشور به احداث سالیانه نهصد هزار واحد مسکونی در کشور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

نیاز کشور به احداث سالیانه نهصد هزار واحد مسکونی در کشور

فرج اله رجبی در بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسی ساختمان بیان کرد: سالانه به احداث حدود نهصد هزار واحد مسکونی در کشور نیاز است که فرصت خوبی برای اشتغال مهندسان جوان بشمار می ‌رود.

کد خبر: 971112003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ بهمن ۹۷ - ۱۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج اله رجبی در بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسی ساختمان بیان کرد: سالانه به احداث حدود نهصد هزار واحد مسکونی در کشور نیاز است که فرصت خوبی برای اشتغال مهندسان جوان بشمار می ‌رود.

نیاز کشور به احداث سالیانه نهصد هزار واحد مسکونی در کشور

نیاز کشور به احداث سالیانه نهصد هزار واحد مسکونی در کشور

سالانه به احداث نهصد هزار واحد  مسکونی در کشور نیاز است

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسی که در دانشکده باهنر شیراز برگزار گردید، با عنوان این که استان فارس ۶ درصد از شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به بازدیدی که صورت پذیرفت، نسبت به آزمونهای قبلی از کیفیت مطلوبی در برگزاری برخوردار بودیم و این جای بسی قدردانی از مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را دارد.
وی با عنوان این که تقویت زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون ورود به رشته مهندسی یک نقطه قوت بوده و نشان میدهد یک حرکت رو به جلو را پیش رو داریم، اظهار داشت: در دانشکده شهید باهنر بخوبی شان و منزلت مهندسان جوان حفظ شده بود و در راهروها نیز خبری از شرکت کننده نبود، بلکه در محیطی مطلوب مستقر شده بودند.
رجبی به استقبال از آزمون نظام مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: این استقبال نشان می ‌دهد که ما باید بازار کار را برای مهندسان جوان فراهم کنیم بخصوص هم اکنون که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، نیاز است حوزه مسکن را فعال کرده و کمک کنیم سرمایه به سمت ساخت و ساز آید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: امروز مهندسان جوان تقاضای اشتغال دارند و ما باید به فکر معیشت آنها باشیم، در این راستان نیز پیام آنها برای مسئولان و برنامه ریزان دولتی و وزارت راه و شهرسازی پیام روشنی است که باید به آن برسیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در باره تاثیر دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروهای متخصص نیز گفت: این دانشگاه میتواند ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کرده و مهندسان و فارغ التحصیلانی تربیت کند که دارای هدف در بازار و بخش اقتصادی باشند.
دانشگاه فنی و حرفه ای خدمات قابل توجهی به بخش فنی و اجرایی کشور داده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس نیز بیان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی در راستای صدور پروانه اشتغال به مهندسان جوان برگزار می گردد، تا بتوانند در ابعاد مختلف امور فنی و مهندسی کشور را انجام دهند.
تکاور ادامه داد: از بین این افراد مهندسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند بعنوان عضو نظام مهندسی پذیرفته و برای آنها پروانه اشتغال صاد می گردد و میتوانند در حوزه کاری خود و رشته مربوطه خود وارد امور اجرایی گردند.
تکاور ادامه داد: در استان فارس بیش از ۶ هزار و ششصد نفر متقاضی ورود به دوره مهندسی داشتیم که در طی ۲ روز امتحانات آنها در چند حوزه امتحانی برگزار و تا چند ماه آینده نیز نتایج آن اعلام می گردد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود پنجاه هزار مهندس در استان فارس بعنوان عضو نظام مهندسی فعال هستند که شاهد استقبال بانوان و حضور محسوس آنها در نظام مهندسی هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در باره فعالیتهای دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر نیز افزود: این دانشکده از مراکزی است که از سالهای بسیار دور بنا نهاده شده و در طول این سالیان طولانی توانسته خدمات قابل توجهی به بخش فنی اجرایی کشور داشته باشد و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان آن در بخشهای مختلف فنی و اجرایی از جمله اداره کل راه وشهرسازی از سالهای قبل تا الان به کار گرفته شده اند.
تکاور ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشگاه هایی است که بصورت عملی و نظری دانشجویان مهندس تربیت میکند و فارغ التحصیلان آن در بخش عملیاتی و اجرایی خیلی موفق بوده اند.

نیاز کشور به احداث سالیانه نهصد هزار واحد مسکونی در کشور

رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس نیز با قدردانی از میزبانی شایسته دانشکده باهنر شیراز در برگزاری آزمون نظام مهندسی افزود: از اهداف برگزاری این آزمون شناسایی مهندسان متخصص برای واگذاری خدمات طراحی، نظارت و اجرا به آنها است و معتقد هستیم باید افرادی وارد این عرصه گردند که اطلاعات حرفه ای داشته باشند.
سیف‌زاده گفت: از اهداف دیگر برگزاری این آزمون‌ ها اینست که، برای این که مهندس حرفه ای را تربیت کنیم این و فرد بتواند حداقل دانش مربوط را داشته و بر قانون مقررات ساختمان و نظام مهندسی نیز اشرافیت داشته باشد و بداند مسئولیتی که به او واگذار می گردد را چگونه مدیریت کند.
سیف زاده گفت: پس از این که افراد در این آزمون نمره قابل قبول را کسب کردند در ابتدا پایه سوم و پس از آن پایه دوم و یک مهندسی را دریافت و کلاسهای خاص وزارت راه شهرسازی را می‌ گذرانند.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس آماده توسعه همکاری با سازمانهای دولتی و خصوصی
ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز بیان کرد: این دانشگاه آمادگی لازم را برای توسعه همکاری با سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در راستای تربیت نیروهای متخصص و مورد نیاز بازار کار را دارد.
جامعی تصریح کرد: تامین منابع انسانی مورد نیاز شرکت ‌های خصوصی و موسسات دولتی، آمادگی برای اجرای طرح پایلوت مهندس کارآموز طبق نیاز و سرفصلهای مورد نظر سازمان نطام مهندسی ساختمان استان فارس نیز از دیگر مواردی است که دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای فارس توان اجرای آن را دارد.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس بهمراه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در حضور رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان از نحوه برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی ساختمان بازدید نمودند.
این آزمون از ۵شنبه در رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی برگزار گردیده و تا عصر جمعه دوازدهم بهمن ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ بهمن ۹۷
545 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0