لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق

لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق

لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق ، خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می گردد

کد خبر: 000213003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۰ - ۱۰:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق ، خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می گردد

لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق

لزوم آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق
لزوم توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه آموزش در تمامی بخشهای مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است، بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می گردد.
رضا طلایی پور عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، ضمن گرامی‌داشت دهم اردیبهشت ماه، روز ملی صنعت برق ایران و تبریک این روز به فعالان صنعت برق و جامعه مهندسین، بیان داشت: این روز بهانه ای برای پاسداشت و ارج نهادن به تلاش‌هایی است که نتیجه آن آرامش پایدار برای مردمان این مرز و بوم است.
طلایی پور با عنوان اینکه یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها در این حوزه توجه بیشتر به الگوی مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت است، گفت: رعایت این مهم باعث افزایش امنیت و پایداری و توسعه مولد های تجدید پذیر می شود.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها را نیازمند تدابیر ویژه ای براساس مبحث بیست و دوم عنوان و بیان کرد: سرویس و نگه داری در موقع بهره برداری از ساختمان نیازمند آموزشهای لازم است که قطعا در دستور کار کمیسیون برق در سال ۱۴۰۰ قرار می گیرد.
وی در مورد ساماندهی شبکه داخلی برق ساختمانها و ارتقا کیفیت و ایمنی، آموزش برق کاران حرفه ای را ضروری خواند و افزود: در این راستا کمیسیون تخصصی، آموزشهای دوره ای را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان انجام داده و در گام اول ۵۰ نفر از برقکاران آموزش دیده اند.
نماینده هییت مدیره در کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به اینکه در دوره هشتم هیات مدیره سازمان شاهد انعقاد تفاهم نامه هایی با شرکت توزیع برق بوده ایم، ادامه داد: تفاهم نامه ۳ جانبه ای بین شرکت برق استان، صنف الکتریک و نظام مهندسی ساختمان منعقد گردید تا اجرای سیستم ارت و سیم سوم در در ابتدا توسط تعداد پنجاه نفر برقکاران حرفه ای آموزش دیده و در مرحله دوم توسط مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد.
طلایی پور با اشاره به اینکه لازم است مجریان برق ساختمان کارشان را دقیق و طبق نقشه های مصوب با کیفیت استاندارد انجام دهند، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در این راستا آموزشهای دوره ای است که میطلبد این آموزشها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای صورت گیرد و اسامی برقکاران صاحب صلاحیت که دارای گواهی فنی و حرفه ای هستند در سایت سازمان قرار گرفته و از جانب مهندسین ناظر به مالکین توصیه شوند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، جایگاه و عملکرد ناظران برق ساختمان و اثربخشی نظارت آنان را مطلوب دانست و افزود: خوشبختانه با برگزاری دوره های نظارتی و بالا رفتن سطح علمی و فنی مهندسین برق شاهد رضایت اکثریت مالکین هستیم و ارجاع پرونده به شورای انتظامی به کم‌ترین حد خود در این سال ها رسیده است.
طلایی پور، در بخش دیگری از اظهاراتش استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمانها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمانها تا کنون در کمیسیون، کاری صورت نگرفته و جزء دستور کاهای سال ۱۴۰۰ است، که لازم است ابتدا این بحث به صورت وبینار به مهندسین برق آموزش داده شود.
وی، نقش مهندسین برق در اجرای ساختمان هوشمند را موثر دانست و گفت: هوشمند سازی ساختمانهای مسکونی و اداری و بیمارستانی جایگاه خوبی در استان دارد و عمدتا کاربردی شده که ضروری است در این زمینه نیز مجریان ذی‌صلاح آموزش ببینند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در پایان با اشاره به پیشرفتهای حاصل شده در حوزه سیم کشی ساختمانها در استان بیان کرد: FTTH سرویس فیبر نوری تا خانه یا ساختمان است که از سوی شرکت مخابرات ایران در برخی از شهرها ارائه می گردد، تا خدماتی از جمله تلفن، اینترنت، سرویسهای چند رسانه ای و دیگر خدمات بر بستر دیتا، با سرعت و کیفیت بالاتر در اختیار کاربران قرارگیرد. در استان یزد نیز برای مجتمعهای آپارتمانی که در منطقه فیبر نوری مخابرات قراردارند و دارای چند بلوک هستند قابلیت اجرایی دارد و در کمیسیون برق نیز جلساتی در این زمینه برگزار و موضوع دنبال شده است.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۰۰
436 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0