لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی

لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی

لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی ، ضروری است. همشهریان در هر نقطه از شهر تخلف ساختمانی ببینند می‌ توانند آن را گزارش دهند

کد خبر: 990730005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹ - ۶:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی ، ضروری است. همشهریان در هر نقطه از شهر تخلف ساختمانی ببینند می‌ توانند آن را گزارش دهند

لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی

لزوم پایبند بودن دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود به قوانین نظام مهندسی
دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود باید به قوانین نظام مهندسی و بحث نظارتی تمکین کرده و در این زمینه پایبند قوانین باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: دستگاه ‌های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود باید به قوانین نظام مهندسی و بحث نظارتی تمکین کرده و در این زمینه پایبند قوانین باشند.
میرمحمد سیدهاشمی در نشست شورای مدیران راه و شهرسازی در اردبیل بیان داشت: نظام مهندسی ساختمان استان در اعمال شصت درصد تخفیف برای احداث اقدام ملی مسکن پیشقدم بوده و نهایت همکاری را با راه و شهرسازی استان انجام می‌ دهد.
سیدهاشمی به سهمیه پانصد واحدی مهندسان در قالب طرح اقدام ملی مسکن اشاره و بیان کرد: این سهمیه مرحله به مرحله کاهش یافته و در حال حاضر به صد و‌هفتاد و پنج واحد رسیده در حالی که انتظار می ‌رود همان سهمیه پانصد واحدی را برای مهندسان در این طرح در نظر بگیرند.
وی ادامه داد: هرچند در این شرایط اقتصادی پرداخت مبلغ اولیه چهل میلیون تومان دشوار بنظر می ‌رسد ولی طبق قوانین و مقررات اعلام شده و ضرب‌العجل تعیین شده در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا اعضای نظام مهندسی که در این طرح متقاضی هستند، مبلغ خود را واریز نمایند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: باید شرایط متقاضیان در بهره‌مندی از اقدام ملی به سرعت مورد رسیدگی و دقت نظر قرار گیرد تا افراد واجد شرایط تعیین تکلیف شده و امکان تامین و پرداخت مبالغ اولیه را پیدا کنند.
سیدهاشمی با اشاره به آغاز به کار متمرکز دبیرخانه کمیسیون ماده صد در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: همشهریان در هر نقطه از شهر تخلف ساختمانی ببینند می‌ توانند آن را گزارش کرده و مهندسان ناظر نیز در این زمینه با دقت و هوشیاری بیشتر عمل می ‌کنند.
وی گفت: نظام مهندسی ساختمان در راه‌اندازی و فعالیت توانمند این کمیسیون آماده هرگونه همکاری است تا در سطح شهر تخلفات در ساخت و سازها به حداقل رسیده و کیفیت اجرا نیز افزایش یابد.
وی با انتقاد از برخی دستگاه ‌های اجرایی در نادیده گرفتن قوانین و مقررات ساخت و ساز در بحث نظارتی مهندسان، عنوان داشت: در برخی از شهرها دستگاه ‌های اجرایی به این قوانین تمکین نمی‌ کنند و بدون اطلاع نظام مهندسی ساخت و ساز خود را انجام می ‌دهند که قرار شد با تاکید رئیس کل دادگستری استان گزارش این تخلفات به مراجع قضائی ارائه گردد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، نظارت عالیه در ساخت و ساز را مسئولیت و ماموریت نظام مهندسی اعلام کرد و افزود: ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا این روند بی‌قانونی در برخی از ساخت و سازها ادامه یابد و بدون هیچ‌گونه قید و بندی گزارش تخلف ساختمانی را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به مراجع قضائی اعلام خواهیم کرد.
سیدهاشمی تصریح کرد: برخی از دستگاه ‌ها و نهادها همچون بنیاد مسکن به بهانه وجود دفتر فنی مدعی عدم تمکین در برابر قوانین نظام مهندسی هستند که به هیچ وجه وجود دفتر فنی در ادارات نمی ‌تواند مانعی در برحث نظارتی نظام مهندسی در ساخت و سازها باشد.
وی در خاتمه افزود: ما مدافع حق و حقوق مهندسان بویژه بحث نظارتی در ساخت و سازها هستیم و هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد به بهانه وجود دفتر فنی ماموریت و مسئولیت نظام مهندسی را نادیده بگیرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۹
461 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0