ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید

ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید

ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید ، و ارائه راه کارهای علمی برای نگهداری ساختمان‌های قدیمی تاکید کرد

کد خبر: 001019004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ دی ۰۰ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید ، و ارائه راه کارهای علمی برای نگهداری ساختمان‌های قدیمی تاکید کرد

ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید

ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید
استاندار فارس بیان داشت:
ضرورت توجه بیشتر به ایمنی ساخت و ساز
استاندار فارس بر ضرورت توجه هر چه بیشتر سازمان نظام مهندسی به ایمنی ساخت و سازهای جدید و ارائه راه کارهای علمی برای نگهداری ساختمان‌های قدیمی تاکید کرد.
محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۸ دی در جلسه با اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان فارس، با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری کلان بدون تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس حائز اهمیت است، افزود: این رویکرد فارس را به الگویی برای کشور در همه ابعاد مهندسی تبدیل می‌کند که شایسته جایگاه این استان است.
وی با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری کلان بدون تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس حائز اهمیت است، گفت: این رویکرد فارس را به الگویی برای کشور در همه ابعاد مهندسی تبدیل می‌کند که شایسته جایگاه این استان است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه جهش ملی مسکن یکی از موضوعات درخور توجه در دولت سیزدهم است، ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه ساخت مسکن مهر در دسترس است، سازمان نظام مهندسی می ‌تواند با در نظرگرفتن نقاط ضعف آن پروژه از تکرار مجدد آن مشکلات جلوگیری کند.
ضرورت توجه بیشتر به ایمنی ساخت و ساز
استاندار فارس افزود: البته این مسئله برکات و نقاط قوت پروژه مسکن مهر را زیر سوال نمی ‌برد اما گاه تنها درصد ناچیزی از اشتباهات، نقاط قوت پروژه های اثر گذار را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.
وی با تاکید بر اهمیت ایمن سازی ساختمان‌ها گفت: در زمان وقوع حوادثی همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی و… اهمیت این موضوع بیش از پیش مشخص می‌شود؛ بنابراین سازمان نظام مهندسی باید بدون هیچ گونه اغماض موضوع ایمن سازی ساختمان ها را مد نظر قرار دهد.
وی از اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی و مهندسان عضو این تشکل خواست که راه‌کارهای عملیاتی برای تقویت ایمنی و نگه‌داری ساختمان های که در گذشته ساخته شده است را ارائه دهند.
ایمانیه ادامه داد: تدابیر لازم در موضوع ایمن سازی ساختمان ها باید با در نظر گرفتن توامان علم و توان اجرایی اتخاذ گردد.
وی با بیان اینکه رعایت نشدن قوانین از سوی بعضی مراجع در زمان صدور پروانه از دیگر انتقادات نظام مهندسی است، افزوذ: یکی از علل این موضوع، نحوه اداره شهرداری ‌ها و تامین درآمد از تراکم فروشی و… است؛ بنابراین سازمان نظام مهندسی فارس می‌تواند با ارائه راه کارهایی، شیوه های تخصصی برای مدیریت کلان شهرهای کشور ارائه دهد.
وی در مورد موضوع ساخت و سازهای حاشیه شهر شیراز، تصریح کرد: این موضوع باید از دو زاویه برنامه ریزی شود و مد نظر قرار گیرد.
ایمانیه گفت: ساماندهی ساخت و سازهای انجام شده و پیش‌گیری از افزایش مهاجرت به حاشیه شهر شیراز باید همزمان مورد توجه باشد.
وی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خواست در ساخت و سازها به معماری ایرانی و اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۰۰
1025 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0