ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه

ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه

ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه ، تبیین گردد. باید در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز کار اقناعی اثرگذار صورت گیرد

کد خبر: 001128009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ بهمن ۰۰ - ۱۱:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه ، تبیین گردد. باید در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز کار اقناعی اثرگذار صورت گیرد

ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه

ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه
ضرورت کار اقناعی در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز/ لزوم ساخت و ساز اصولی برای جامعه تبییین گردد
معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه حجم بالای تخلفات ساختمانی در استان یزد نسبت به سایر استانها اصلا زیبنده نیست، بیان کرد: باید در حوزه تقویت فرهنگ ساخت و ساز کار اقناعی اثرگذار صورت گیرد.
«محمد حسین رحیمی زاده» در نشست با «مجتبي فرهمند» رئیس و جمعی از اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی استان با اشاره به حجم انبوهی از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان بیان کرد: باید فواید ساخت و ساز اصولی و مضرات عدم توجه به قوانین استاندار ساختمان برای مردم تبیین گردد.
رحیمی زاده ادامه داد: نظام مهندسی باید به دور از حاشیه ها بصورت جد وارد میدان ساخت و ساز قانونی شود و با فرهنگ‌سازی مردم را به این سمت سوق دهد.
وی با عنوان اینکه متاسفانه ذهنیتی خوبی نسبت به نظارت بر روند ساخت و ساز وجود ندارد، اظهار داشت: باید این نگاه اصلاح گردد، البته در هر جمع نواقصی وجود دارد که باید اصلاح گردد.
رحیمی زاده بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهت بالابردن فرهنگ مردم در حوزه ساخت وساز تاکید کرد و گفت: باید یک کار اقناعی قوی در حوزه ساخت و ساز انجام گیرد و مردم نیز قطعا اگر ضرورت کار را دریابند همراهی خواهند کرد.
وی افزود: باید فرهنگ مشاوره در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های فعالیت های تخصصی در جامعه تقویت شود.
معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد، بر ضرورت رعایت حداقل و خط قرمز هایی در حوزه ساختمان و تایید آن توسط نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: البته رویه ها نباید بگونه ای باشد که زمینه معطلی مردم را فراهم کند بلکه باید در اسرع وقت به دنبال صدور مجوزها بود.
رحیمی زاده با بیان اینکه خط قرمز دادگستری کل استان عدم رعایت نکات ایمنی است که جان و مال مردم را به خطر می اندازد گفت: جهت هرگونه اقدام پیشگیرانه در روند ساخت و ساز دادگستری تمام قد در میدان حضورخواهد داشت.
وی با اشاره به شروع فرآیند ساخت پروژه های مسکن ملی گفت: باید نظارت کامل و دقیق صورت گیرد تا ساختمان های منطبق با استانداردها بنا گردد.
معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد ادامه داد: مردم میتوانند در راستای کاهش تخلفات ساختمانی کمک کنند و با ثبت تخلفات در سامانه سجام بصورت مستند و مستدل حافظ نظم و امنیت جامعه باشند.
قابل ذکر است در این نشست فرهمند رئیس سازمان نظام مهندسی استان گزارشی از فعالیتها و برنامه های این مجموعه در مورد اصلاح و بهبود روند ساخت و ساز در استان ارائه کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۰۰
1565 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0