لزوم تحول در سازمان نظام مهندسی حامد مظاهریان بیان کرد:

لزوم تحول در سازمان نظام مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث تامین نیاز مسکن لازم است توجه خود را به حاشیه شهرها و بافتهای میانی شهر معطوف کنیم.

کد خبر: 970529002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ - ۶:۱۰ ق.ظ

به گز ارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث تامین نیاز مسکن لازم است توجه خود را به حاشیه شهرها و بافتهای میانی شهر معطوف کنیم.

لزوم تحول در سازمان نظام مهندسی

لزوم تحول در سازمان نظام مهندسی

سرمایه گذاری در بافتهای میانی شهرها متمرکز گردد/لزوم  تحول در سازمان نظام مهندسی

وی که  پیش از ظهر روز یک شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی لرستان سخن میگفت با بیان این مطلب، ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی این بود که سرمایه گذاری در بافتهای میانی شهرها متمرکز گردد و به جای سرمایه گذاری در حاشیه های منفصل که ده ها سال طول میکشد به شهر وصل شوند، درون شهرها و بافتهای فرسوده را هدف قرار دهیم.
مظاهریان با تاکید بر لزوم تحول در سازمان نظام مهندسی، گفت: نظام مهندسی باید درصدد رفع  فرآیندهایی باشد که مانع ساخت و ساز با دوام می گردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تشکیل صندوق پس انداز در راستای توجه به اقشار متوسط در حوزه مسکن خبرداد و گفت: هر خانواری که در این صندوق پس انداز کند میتواند دو برابر آن تسهیلات دریافت کند.
مظاهریان با اشاره به تاثیرات نرخ ارز و سکه بر روی بازار مسکن در کشور، اظهار داشت: این موضوع بر روی صندوق قرض الحسنه نیز موثر بوده و سبب کاهش تسهیلات این صندوق شده است و لیکن بدنبال اصلاح این رقم تسهیلات در صندوق قرض الحسنه برای خانوارهای ایرانی جهت پس انداز و اخذ تسهیلات لازم مسکن هستیم .
وی عنوان داشت: برنامه ریزی لازم در اجرای نزدیک شدن به  سیاست “هر خانوار ایرانی یک واحد مسکونی”  از اهداف ماست.
معاون راه و شهرسازی با عنوان این که راه و شهرسازی با توجه به نقش حیاتی که دارد در تلاش برای فراهم کردن زیرساخت ها در لرستان است، تصریح کرد: زمینه های فروانی  برای بالفعل کردن استعدادهای بالقوه لرستان فراهم می گردد.

لزوم تحول در سازمان نظام مهندسی

مظاهریان با اشاره به محور بودن مردم و بخش خصوصی در حوزه ساخت مسکن، خاطر نشان ساخت: وظیفه دولت سیاست گذاری و هدایت گری در زمینه ساخت مسکن است و در بحث مسکن مهر نیز  اگر این مسکن را خود مردم میساختند و دولت تنها با فراهم کردن تسهیلات بعنوان هدایتگر و نظارت گر این پروژه ها عمل میکرد شاهد  به پایان رسیدن آن ها در سال های گذشته بودیم.

منبع : خبرگزاری برنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی-طراحی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۷
1235 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0