لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها

لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها

لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها ، بیان شد. براساس ماده سی و سوم در هر نقطه ای که ساخت وساز انجام میگیرد باید نظام مهندسی نظارت کند

کد خبر: 990727010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹ - ۱۰:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها ، بیان شد. براساس ماده سی و سوم در هر نقطه ای که ساخت وساز انجام میگیرد باید نظام مهندسی نظارت کند

لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها

لزوم حضور پررنگ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها
نظام مهندسی ساختمان باید در تمام ساخت و سازها حضور داشته باشد
معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان کرد:
نظام مهندسی ساختمان باید در تمام ساخت و سازها حضور داشته باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در نگاه توسعه ای استان نیاز به مشارکت نظام مهندسی داریم و لازم است نظام مهندسی در تمام ساخت و سازها حضور پر رنگ داشته باشد.
غلام‌رضا هوایی در دیدار با اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: متاسفانه در همه استان ها نگاه نادرستی به نظام مهندسی وجود دارد در حالی که در تمام نظارتها که موضوع آن قانون ساختمان است نظام مهندسی‌ باید حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: شهرکهای صنعتی و پروژه های ساختمانی بخش کشاورزی و سایر مستحدثات که نیاز به خدمات مهندسان دارای صلاحیت دارند، ضروری است از قوانین نظام مهندسی ساختمان پیروی کنند.
هوایی گفت: براساس ماده سی و سوم در هر نقطه ای که ساخت وساز انجام میگیرد باید نظام مهندسی نظارت کند.
وی با اشاره به اینکه شهرکها، ناحیه صنعتی، بانکها و ادارات دولتی و غیره باید از ماده سی و چهار قانون ساخت و ساز پیروی کنند، گفت: به صراحت گفته شده تمام سازمانهایی که مسولیت صدور پروانه دارند در شمول این قانون قرار میگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم تشکیل نشست هیات ۴ نفره، بیان داشت: اگر پرونده ای نظارت ناظران نظام مهندسی ساختمان را ندارد باید متوقف گردد و صریح بگوییم هر جا پروانه ساختمانی صادر می گردد باید اسم مهندس ساختمان نیز در آن باشد.
هوایی با اشاره به این که بجنورد نیاز به انبوه سازی دارد، گفت: در شهر بجنورد برخی علاقه به توسعه سطحی و کش دادن ابعاد شهر دارند در حالیکه باید بر روی مرتفع سازی شهر کار کرد و بهمین علت، برای توسعه هسته مرکزی شهر بجنورد به انبوه سازی توجه بیشتری خواهیم کرد.
پس ادامه داد: برخی دستگاههای اجرایی نیز ادارات را به خارج از شهر برده اند که با این اقدام دستگاهها، مردم دچار زحمت بیشتری شده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در طرحهای کلان نیز میتوان از ظرفیت نظام مهندسی استفاده کرد و باید توجه داشته باشیم که بجنورد نیاز به ساخت مجموعه های تجاری، تفریحی و برجهای مسکونی دارد.
هوایی، هم‌چنین با اشاره به این که باید المان ویژه شهر بجنورد ساخته شود از نظام مهندسی خواست طراحی زیبایی برای ایجاد المان داشته باشند.
رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی نیز در این ديدار بیان کرد: یکی از مشکلات ما در استان عدم تشکیل منظم جلسه هیات ۴ نفره بوده که این درخواست را بارها به دبیرخانه هیات چهار نفره ارائه کرده ایم.
علی اکبر رمضانی گفت: خوشبختانه دفاتر نمایندگی نظام مهندسی در شهرستان ‌های شیروان، فاروج، آشخانه، گرمه، جاجرم و اسفراین نیز تشکیل شده و مهندسان به مردم این شهرستانها خدمات ارزنده ای ارائه داده اند.
رییس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات ما در استان عدم شفافیت وضع مقررات ملی ساختمان و قوانین نظام مهندسی در پروژه های خارج از محدوده همچون خانه‌ باغها، دامداری و غیره بوده که وارد سیستم نظارتی مهندسان ما نمیشود.
رمضانی ادامه داپ: یکی دیگر از مشکلات ما در شهرهای کوچک ورود شهرداریها به پروژه های ساختمانی است.
وی تصریح کرد: طی شش ماه ابتدایی سال گذشته عملکرد نظارت مهندسان بر ۴۲۳ هزار و ۳۵۹ متر مربع بود که امسال با افزایش صدور پروانه به ۶۴۶ هزار و ۶۸۴ متر مربع افزایش یافت.
رمضانی با اشاره به این که آموزش همواره جزو اولویتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بوده است، گفت: با طراحی برنامه آموزشی در سال نود و هشت، توانستیم ۳۳۵ درصد نسبت به سال نود و هفت افزایش برنامه آموزشی داشته باشیم.
وی هم‌چنین به افزایش تعیین نقشه در اکثر شهرستانهای استان اشاره داشت و افزود: خوشبختانه بجنورد سی و شش درصد، شیروان ۱۰۴ درصد، اسفراین ۱۳۴ درصد، گرمه نوزده درصد ، جاجرم هفتاد و دو درصد و مانه و سملقان نیز بیست و یک درصد افزایش تهیه نقشه داشته اند.
وی، تصویب دپارتمان خلاقیت و نوآوری، راه اندازی خانه گفتمان معماری، دبیرخانه زلزله، برگزاری مسابقه نما و منظر شهری و نشر کتاب تحت عنوان ضوابط ورودی شهرها و برگزاری همایشها و سمینارهای تخصصی استانی، منطقه ای و ملی را بخشی از عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی عنوان کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مهر ۹۹
384 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0