لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر

لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر

لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر ،حد نصاب ‌های در نظر گرفته شده با الگوی ساخت و ساز شهر مناسبت ندارد؛ بنابراین باید اولویت بندی کرده و عرضه زمین برای ساخت و ساز مجاز را بیشتر کنیم

کد خبر: 990326010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹ - ۵:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر ،حد نصاب ‌های در نظر گرفته شده با الگوی ساخت و ساز شهر مناسبت ندارد؛ بنابراین باید اولویت بندی کرده و عرضه زمین برای ساخت و ساز مجاز را بیشتر کنیم

لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر

لزوم وجود طرح جامع و کامل حول محور حل مسائل و مشکلات اساسی شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد:
طرح جامع حول محور حل مسائل اساسی شهر باشد

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: طرح جامع باید حول محور حل مسائل اساسی شهر باشد.

ابراهیم مبارک قدم در نشستی که در فرمانداری شهرستان تاکستان با حضور فرماندار، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، ریاست سازمان نظام مهندسی استان و رئیس شورای شهر تاکستان برگزار گردید، گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در روز روشن یک تفکر است که حل کردن آن نیاز به اصلاحات ساختاری و فرهنگی دارد و در این مسیر تنها برخورد با اشخاص راهگشا نخواهد بود، هر چند که در این موضوع افراد، دستگاه ‌ها و بویژه شهرداری مسئول هستند.

وی ادامه داد: حد نصاب ‌های در نظر گرفته شده با الگوی ساخت و ساز شهر مناسبت ندارد؛ بنابراین باید اولویت بندی کرده و عرضه زمین برای ساخت و ساز مجاز را بیشتر کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این مناسب سازی باید بصورت منطقی اتفاق افتاده و ضمن تطابق با قدرت خرید مردم با استانداردهای توسعه هم هم‌خوانی داشته باشد.

وی افزود: طرح جامع باید حول محور حل مسائل اساسی شهر باشد که برای انجام این کار باید کمیته راهبردی تشکیل شده و در این موضوع، شورای شهر و شهرداری با در نظر گرفتن منافع عمومی، در کنار اداره کل راه و شهرسازی قرار بگیرند.

مبارک قدم تصریح کرد: شهر تاکستان یک شهر تاریخی و فرهنگی و شناسنامه دار است، اما متأسفانه با توجه به ویژگی‌ها و موقعیت خاص جغرافیایی که در پهنه سرزمینی دارد، از جمله اراضی کشاورزی، راه آهن، آزادراه و دیگر ظرفیت ‌ها بخوبی رشد نکرده است.

وی گفت: وقتی که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می ‌شود ما شهر را از دست می‌ دهیم، سرانه‌ها را از دست می‌ دهیم، کیفیت ساخت و ساز کاهش یافته و شهر ناپایدار خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: وقتی کیفیت زندگی و سکونتگاهی در یک شهر کاهش می‌ یابد، افراد اصیل و بومی و سرمایه ‌های انسانی، از شهر مهاجرت می ‌کنند.

وی گفت: پایبندی به قوانین و مقررات، اصلی ترین موضوع است که در موضوع توسعه شهری باید در نظر گرفته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: طرح جامع شهری و اسناد فرادستی، باید اسناد توسعه و شعار مدیریت شهری باشد و موضوع پیوست اجتماعی که توسط استاندار مطرح گردید، مسئله‌ای است که باید در تهیه و اجرای طرح و پروژه‌های شهری لحاظ گردد.

به گفته مبارک قدم، اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی اتفاق افتاده واقعاً جای بسی تأسف دارد و اگر مدیریت شهری وارد ماجرا شده و ایستادگی کند، از طرف استان و اداره کل راه و شهرسازی حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود سرانه‌ها در تاکستان و اعلام آمادگی برای کمک به رفع آن، گفت: برای طرح جامع باید کمیته راهبردی متشکل از شهرداری و شورای شهر، دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده و بصورت موضوعی از دستگاه ‌ها و سازمان ‌ها همه دعوت به عمل آید که در نهایت با هماهنگی فرماندار شهرستان تاکستان کار جلو رود.

در این نشست، هم‌چنین موضوعات و مسائل حوزه راه و شهرسازی در شهرهای ضیاآباد، اسفرورین، نرجه، خرمدشت و شال با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ خرداد ۹۹
389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0