نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال

نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال

نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال ، احساس می شود و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

کد خبر: 990702004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال ، احساس می شود و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال

نیاز قانون نظام مهندسی ساختمان برای بازنگری بعد از بیست و پنج سال
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران بیان کرد:
قانون نظام مهندسی با عمر بیست و پنج سال نیاز به بازنگری دارد
سعید سعیدیان ادامه داد: بیش از بیست و پنج سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور می ‌گذرد و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با محوریت دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی امروز با حضور نمایندگان مجلس و مدیران سازمان نظام مهندسی کشور و شورای مرکزی برگزار گردید.
در این جلسه، سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان این که نظام مهندسی استان تهران با صد و بیست هزار عضو بعنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی این کشور بشمار می‌رود، عنوان کرد: هفتاد هزار نفر از اعضای نظام مهندسی دارای پروانه ساختمانی و اشتغال هستند.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح طرح قانون نظام مهندسی عنوان کرد: بیش از بیست و پنج سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور می ‌گذرد که با این حال بخش عمده ای از موارد این قانون مغفول مانده است.
سعیدیان ادامه داد: موارد بسیار زیادی از قوانین نظام مهندسی کشور نیاز به اصلاح دارد و ما امیدوار هستیم اعضای کمیسیون عمران با نگاه دقیق‌تر بتوانند این قانون را هرچه سریع‌تر اصلاح کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با عنوان این که خدمات نظام مهندسی در مقایسه با خدمات سالهای گذشته ارتقاء پیدا کرده است، تصریح کرد: ارتقای خدمات نظام مهندسی و نظارتها در زلزله ها و حوادث مشهود است. آمارها نشان می جدهد که میزان مرگ و میر نسبت به سال‌ های گذشته بسیار کاهش یافته است.
وی گفت: درصد بالایی از تخریب ‌ها در حوادث اخیر کاهش یافته و آمار تخریبها در زلزله های اخیر از جمله کرمانشاه نسبت به زلزله بم و کرمان بسیار کاهش یافته است.
کاهش سی و هشت درصدی صدور خدمات فنی و مهندسی
سعیدیان هم‌چنین از کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی ابراز نگرانی کرد و افزود: میزان صدور پروانه ‌های ساختمانی در شش ماهه ابتدایی امسال سی و هشت درصد کاهش یافته که در حوزه مهندسی و هم‌چنین ساخت و سازهای کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود بنابراین باید بتوانیم با تدابیر لازم این میزان کاهش را جبران کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی تهران، با اشاره به این که باید وضعیت حوزه مهندسی و ارائه خدمات آن اصلاح گردد، عنوان کرد: حوزه مهندسی و هم‌چنین قانون آن نیاز به اصلاح دارد که باید بتوانیم از آن عبور کنیم.
سعیدیان هم‌چنین به وضعیت کرونا در کشور هم اشاره کرد و ادامه داد: کرونا با وجود آنکه اثرات منفی بسیاری در کشور داشته اما ما توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و بعنوان تنها سازمان در بین بخشهای دولتی و خصوصی نود درصد از خدمات ما الکترونیکی شده است.
وی خاطر نشان کرد: از اسفند سال گذشته پنجاه هزار مورد درخواست بصورت الکترونیکی انجام شده است.
وی گفت: باید بتوانیم از این فرصت برای اصلاح قانون نظام مهندسی و افزایش ارائه خدمات استفاده کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۹
383 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0