لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران و ریاست دستگاه نظارت انتخابات هیات مدیره بیان کرد:

لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بزرگترین سازمان تخصصی و حرفه ای در استان میباشد که با دارا بودن بیش از سی و پنج هزار عضو و حدود چهارده هزار عضو دارای پروانه اشتغال، پتانسیل عظیمی در توسعه صنعت ساختمان و حفظ سرمایه های ملی میباشد. با توجه به این که انتخاب آگاهانه مدیریت این مجموعه نقش بسزایی در تحقق اهداف قانون و بالفعل شدن بیش از گذشته پتانسیلهای این سازمان دارد لذا در راستای آگاهی بخشی به اعضا و فراهم نمودن زمینه های مشارکت فعال و آگاهانه، مجموعه ای از اقدامات و فعالیتها در دستور کار قرار دارد که بهمین منظور مصاحبه ای با عبداله بهادری _ مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست دستگاه نظارت هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان داشتیم که بشرح ذیل به حضور تقدیم می گردد.

کد خبر: 970529016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ - ۴:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندارن، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران بزرگترین سازمان تخصصی و حرفه ای در استان میباشد که با دارا بودن بیش از سی و پنج هزار عضو و حدود چهارده هزار عضو دارای پروانه اشتغال، پتانسیل عظیمی در توسعه صنعت ساختمان و حفظ سرمایه های ملی میباشد. با توجه به این که انتخاب آگاهانه مدیریت این مجموعه نقش بسزایی در تحقق اهداف قانون و بالفعل شدن بیش از گذشته پتانسیلهای این سازمان دارد لذا در راستای آگاهی بخشی به اعضا و فراهم نمودن زمینه های مشارکت فعال و آگاهانه، مجموعه ای از اقدامات و فعالیتها در دستور کار قرار دارد که بهمین منظور مصاحبه ای با عبداله بهادری _ مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست دستگاه نظارت هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان داشتیم که بشرح ذیل به حضور تقدیم می گردد.

لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

کیفیت افراد تصمیمگیر در سازمان نظام مهندسی  ساختمان با مسائل مهم جامعه پیوند خورده است/ لزوم حضور  پررنگ  و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

۱- لطفا بفرمائید دستگاه نظارت استان چه وظایفی در فرایند انتخابات بعهده دارد؟
بطور کلی نظارت بر حسن انجام وظایف بموقع دقیق و کامل هیأت اجرایی نظیر تشکیل نشست های تأیید محلهای برگزاری انتخابات که توسط هیأت اجرایی تعیین می گردد نظارت بر فرآیند بررسی شرایط و صلاحیت نامزدها توسط هیأت اجرایی و گرفتن تصمیم نسبت به تأیید یا رد آن نظارت بر فرآیند رأی گیری در روز انتخابات و شمارش آرا رسیدگی به شکایات و تأیید یا ابطال انتخابات از وظایف هیأت نظارت میباشد در واقع راهبرد اصلی هیأت نظارت برگزاری انتخابات سالم و درخور شأن مهندسین میباشد.
۲- اهمیت انتخابات هیأت مدیره از نگاه جنابعالی ونقش و تأثیر حضور مهندسین در این رویداد صنفی چیست؟
بی شک نقش حوزه ساخت و ساز و مسکن در توسعه پایدار کشور و بهبود چرخه اقتصادی انکار ناپذیر است. گردش مالی حوزه مسکن، اشتغال با واسطه و بی واسطه وضعیت مصرف انرژی، محیط زیست همه و همه موضوعات بسیار مهمی هستند که بطور مستقیم با کیفیت و کمیت ساخت و  ساز در کشور پیوند خورده اند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان هم که اصلی ترین نهاد عمومی در حوزه ساخت و ساز مسکن میباشد وظیفه مهم کنترل خدمات مهندسی، آموزش نیروهای متخصص و کارآزموده در راستای تأمین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور و ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات را بعهده دارد با این وصف کیفیت افراد تصمیمگیر در این سازمان با مسائل مهم جامعه پیوند خورده و این مهم نقش ما و همه مهندسان را در انتخاب درست افراد پر رنگتر میکند به هر حال هیأت مدیره سازمان که با رأی اعضا انتخاب می شوند نشان دهنده عصاره و چکیده مهندسان یک استان خواهند بود که در ابعاد ملی و منطقه ای قابل ارزیابی میباشند.
۳- انتظار شما از داوطلبان حضور در هیأت مدیره دوره هشتم و هم چنین جامعه مهندسی در فرآیند انتخابات چیست؟
انتظار بنده از داوطلبان قدم برداشتن در مسیر قانون بویژه رعایت اصول اخلاق حرفه ای و پرهیز از هر گونه اقدامی است که چهره مهندسان و سازمان را نزد مهندسان و جامعه مخدوش نماید. پذیرش و بیان واقعیتها و ارائه راهکارهای عملی در نشست های انتخاباتی و خودداری از تخریب رقیبان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی نه تنها انتظار دستگاه نظارت که به اعتقاد بنده انتظار جامعه مهندسی از آن ها میباشد.
ولی انتظار از جامعه مهندسی حضور پررنگ و عالمانه در عرصه انتخابات و گزینش افراد طبق توانمندیها و شایستگیها به دور از هر گونه تعصبات جغرافیایی و رشته ای میباشد یادمان باشد که خداوند متعال در آیه ۱۱
سوره رعد میفرمایند: “خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آن که انسانها خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند “یعنی اگر خواهان بهترین شرایط و بهترین سازمان هستیم باید بهترین افراد را انتخاب کنیم.
۴- دلیل تغییر و کاهش تعداد مکانهای اخذ رأی در این دوره از انتخابات چه بوده است و آیا بنظر شما این موضوع تأثیری در میزان مشارکت اعضا خواهد داشت؟
دوباره تأکید میکنم مهم ترین راهبرد هیأت نظارت برگزاری انتخاباتی سالم میباشد یعنی سلامت برگزاری انتخابات را فدای هیچ موضوعی نخواهیم کرد البته این بدان معنی نیست که برای مشارکت بیش تر اعضا تمهیداتی اندیشیده نشده است.

لزوم حضور پررنگ و عالمانه جامعه مهندسی در عرصه انتخابات

بطور مثال روز برگزاری انتخابات در سنوات گذشته روز کاری بوده به جهت مشارکت بیش تر و ترافیک کم تر داخل شهرها به روز جمعه منتقل شده است و سخت افزار مورد نیاز برای اخذ آرا تقریباً رشد صد درصدی نسبت به دوره قبل داشته تا در حوزه های اخذ رأی مهندسین با صف روبرو نگردند و در کم ترین زمان ممکن اخذ رأی صورت گیرد.
۵- با توجه به این که برخی ابلاغیه های وزارت راه و شهرسازی منابع درآمد سازمان را بشدت محدود میکند با این شرایط آینده سازمان از حیث انجام رسالت سازمانی در حوزه های آموزش و کنترل نظارت و هم چنین امنیت شغلی کارمندان را چگونه ارزیابی میکنید؟
سوال جنابعالی را این طور پاسخ میدهم در زمانیکه سازمان منابع و درآمدی نامحدود داشته آیا در مسیر درست قدم برداشته است؟ آیا مهم ترین فعالیتهای اقتصادی سازمان حداقل در این  استان (مانند خرید ملک) با مشکلات عدیده حقوقی و …. همراه نبوده است؟ بنظر اینجانب اقدامات و ابلاغیه های اخیر وزارت راه و شهرسازی در راستای محدودیت منابع درآمدی سازمان نبوده و تنها در راستای انضباط بیش تر مالی و همراهی بیش تر با مهندسان و جامعه میباشد.
مطلع هستیم چنان چه مدیریت درست و مدبرانه بر سازمان حاکم باشد کوچک ترین مشکلی در مورد امنیت شغلی کارکنان وجود نداشته و نخواهد داشت.
باید قبول کنیم که یک سازمان غیر انتفاعی محل انباشت سرمایه نیست و باید ورودی و خروجی مشخص و منضبطی داشته باشد و بودجه بندی سازمان باید بر اساس اهداف منظور در قانون نظام مهندسی و سایر قوانین جاری در کشور صورت گیرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۹۷
1233 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0