ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

ضرورت تعامل آموزشی با دانشگاه ‌های سطح استان قزوین

در راستای تعاملات سازمان با مراكز فرهنگی، آموزشی نشست مشتركی با نمایندگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید بابائی در تاریخ پانزدهم بهمن نود و هفت برگزار گردید.

کد خبر: 971118007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ بهمن ۹۷ - ۳:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،در راستای تعاملات سازمان با مراكز فرهنگی، آموزشی نشست مشتركی با نمایندگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید بابائی در تاریخ پانزدهم بهمن نود و هفت برگزار گردید.

ضرورت تعامل آموزشی با دانشگاه ‌های سطح استان قزوین

ضرورت تعامل آموزشی با دانشگاه ‌های سطح استان قزوین

ضرورت تعامل آموزشی با  دانشگاه ‌های سطح استان قزوین

در این نشست، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به فعالیت‌ های سازمان گفت: نظام مهندسی ساختمان در سه بخش طراحی، اجرا و نظارت فعالیت دارد که در کنار این بخش ‌ها به مباحث آموزشی بسیار تاکید دارد که در این راستا مهندسین جهت تمدید و ارتقا پروانه اشتغال ملزم به طی دوره ‌های آموزشی هستند.
ریاست استان ادامه داد: آشنایی مهندسان با علم روز صنعت ساختمان از رسالت‌ های سازمان است و با توجه به این که دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک مرکز کاملا مهارت محور است، با استفاده از ظرفیت‌ های موجود در ۲ مجموعه می ‌توان در ایجاد فضا برای دوره ‌های آموزشی کاربردی و کارگاهی گام برداشت. هم‌چنین می‌ توان در بحث آموزش کارگران ماهر ساختمانی نیز همکاری خوبی داشت.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید بابایی نیز با اشاره به امکانات و فضاهای آموزشی و کارگاهی دانشگاه عنوان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای امکانات و کارگاه‌های مجهزی جهت برگزاری گردهمایی ها، سمینارها، دوره‌های آموزشی و آزمون ‌ها دارد.
حسنلو ادامه داد: با خرد و مدیریت جمعی و استفاده از تجربه و دانش مجموعه نظام مهندسی ساختمان و هم‌چنین استفاده از امکانات و فضای دانشگاه می ‌توان در جهت خدمت‌رسانی به افراد جامعه گام برداشت.
بهرام از اعضای هیات مدیره سازمان با عنوان اهمیت همکاری نهادهای آموزشی و اجرایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نتایج آزمایشگاه‌ های ساختمانی و ضرورت آموزش نمونه‌گیران آزمایشگاه ‌های جوش، بتن و برق می ‌توان تفاهم‌نامه‌ای در این موضوع داشت. هم‌چنین در بحث آموزش عملی مجریان گاز خانگی و صنعتی، معماران تجربی و سرپرستان کارگاه می ‌توانیم همکاری و تعامل خوبی داشته باشیم.

ضرورت تعامل آموزشی با دانشگاه ‌های سطح استان قزوین

وی گفت: لازم است به سمت موضوعات نوین و استارت‌اپ و صنعتی ‌سازی حرکت کنیم و از سیستم ساخت‌و‌ساز سنتی ساختمان با توجه به زمان‌بر و دشوار بودن اجرای آن خارج گردیم.
بخشی دیگر عضو هیات مدیره سازمان اظهار داشت: حضور تکنسین‌ های متخصص می‌ تواند در ارتقا کیفیت ساختمان موثر باشد که در این راستا دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش موثری در پرورش این تکنسین ‌ها دارد.
وی خاطر نشان ساخت: با شناختی که از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد لازم است که این دانشگاه در جهت پویایی هر چه بیش تر اقدام کند که با استفاده از پتانسیل و ضریب نفوذ مجموعه نظام مهندسی در دستگاه ‌های اجرایی این امر میسر خواهد شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی چیست؟

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ بهمن ۹۷
682 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0