ضرورت قراردادی شدن تولید و تجارت بخش کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:

ضرورت قراردادی شدن تولید و تجارت بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم «قراردادی» شدن تولید و تجارت در بخش کشاورزی تاکید کرد و مهارت آموزی و انتقال یافته های نوین به عرصه های این بخش را اولویت برنامه های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور عنوان کرد.

کد خبر: 971107001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ - ۷:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم «قراردادی» شدن تولید و تجارت در بخش کشاورزی تاکید کرد و مهارت آموزی و انتقال یافته های نوین به عرصه های این بخش را اولویت برنامه های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور عنوان کرد.

ضرورت قراردادی شدن تولید و تجارت بخش کشاورزی

ضرورت قراردادی شدن تولید و تجارت بخش کشاورزی

ضرورت قراردادی شدن تولید و تجارت بخش کشاورزی

محمود حجتی در اولین همایش مشترک روسای سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، موضوع صدور مجوزها در سازمان نظام مهندسی کشاورزی با نظام مهندسی ساختمان را متفاوت دانست و گفت: در نظام مهندسی ساختمان، موضوعیت آن به کار و مجوز است و بعد از احداث پایان می یابد ولی صدور مجوز فعالیتهای کشاورزی توسط نظام مهندسی کشاورزی فرع است و بعد از آن کار شروع و تا پایان فعالیت بهره بردار ادامه می یابد.
حجتی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته، کشاورز مدیریت فعالیت کشاورزی را بر عهده دارد، ادامه داد: در این کشورها، خدمات مختلف توسط شرکتهای تخصصی ارائه می گردد و کشاورز بصورت «خرید خدمت» از خدمات مورد نیاز بهره مند می گردد.
وی با تاکید بر ضرورت، نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی در زمینه ایجاد و توسعه شرکتهای خدمات دهنده بخش کشاورزی، افزود: در کشاورزی اقتصادی در همه زیر شاخه های فعالیتهای بخش کشاورزی باید تولید و تجارت «قراردادی» باشد زیرا در اینصورت میزان و نوع تولید و همچنین فرآیند فروش و بازاررسانی محصولات کشاورزی شفاف می گردد.
وزیر جهاد کشاورزی، منشاء برخی از مشکلات بخش کشاورزی را بخاطر عدم توسعه کشاورزی قراردادی در کشور ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از زمینه های توسعه ای فعالیتهای کشاورزی نظیر امور شیلاتی، دام و گلخانه ها، محدودیت خاک و آب موضوعیت ندارد، ورود سازمان نظام مهندسی کشاورزی به این حوزه ها را ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی حدود دویست و پنجاه هزار نفر عضو دارد و لازم است با توسعه مهارت آموزی و ترویج روابط «استاد-شاگردی» نسبت به بهره برداری از ظرفیتها و منابع خدادادی و امکانات موجود برای ایجاد ارزش افزوده تولید اهتمام کند.
وی بر لزوم دانش بنیان کردن بخش کشاورزی تاکید کرد و افرود: دانش و یافته های نوین کشاورزی باید توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عرصه ها و بهره برداران منتقل گردد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه صدای کشاورز، پژواک ندارد از سازمان نظام مهندسی کشاورزی خواست تا با ایجاد ساز و کارهای لازم، طنین صدای کشاورز باشد.
منبع: فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۷
586 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0