آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج

آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج

آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج ، صورت گرفت. طرح اصلاح این قوانین ده سالی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته، اما اجرا نشده است

کد خبر: 010813002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ آبان ۰۱ - ۲:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج ، صورت گرفت. طرح اصلاح این قوانین ده سالی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته، اما اجرا نشده است

آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج

آغاز به کار همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج
یاسوج؛
همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج شروع به کار کرد.
در این همایش مدیران کل دفاتر فنی امور عمرانی و شهری استانداری‌ ها و روسای سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان کشور چالش و ضعفها‌ی موجود در ساختار قوانین و رویکرد نظام مهندسی ساختمان را بررسی و آسیب شناسی کردند.
سخنرانان در این همایش ضوابط منسوخ و ناسازگاری برخی قوانین با شرایط موجود کشور موازی کاری و ناهماهنگی مجریان مقررات ملی ساختمان و ناکارامدی برخی از قوانین را از علت‌ های ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان عنوان کردند.
وحید قربانی مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در این همایش بیان کرد: قوانین و مقررات موجود نظام مهندسی ساختمان مربوط به سه دهه گذشته است که با وجود رشد و توسعه ساخت و ساز‌ها به روز نشده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم ادامه داد: طرح اصلاح این قوانین ده سالی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته، اما اجرا نشده است.
حمزه شکیب گفت: جمعیت ششصد هزار نفری مهندسان ساختمان را از ظرفیت‌ های فنی و مهندسی کشور خواند و افزود: ابزار‌ها و سازکار موجود پاسخگوی نیاز این جمعیت ماهر و نیاز‌های کشور نیست.
شهامت دبیر همایش نیز اظهار داشت: در خاتمه این همایش ۲ روزه لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گرداوری و برای تبدیل به قانون و اجرایی شدن به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌ گردد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آبان ۰۱
229 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0