شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  ریاست سازمان نظام مهندسی کشور

شهرداری بهترین متولی اجرای «شهر هوشمند» است

ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:‌ هوشمندسازی نیاز به استفاده از تجربه های بین المللی دارد .

کد خبر: 961221012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ اسفند ۹۶ - ۴:۰۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، ریاست سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد:‌ هوشمندسازی نیاز به استفاده از تجربه های بین المللی دارد .

شهرداری بهترین متولی اجرای شهر هوشمند است

شهرداری بهترین متولی اجرای شهر هوشمند است

شهرداری بهترین متولی اجرای  «شهر هوشمند» است

فرج‌الله رجبی عنوان داشت: بهمین علت بعنوان ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در صدد هستم تا با برخی تشکل‌ های حرفه‌ ای در این حوزه بخصوص در کره جنوبی یا دیگر کشورهای آسیاسی شرقی ارتباط برقرار کنیم و پیش از هر چیز دیگری شهر را مسئله یابی کنیم و بعد به آن ورود کنیم.
شهرداری بهترین متولی اجرای «شهر هوشمند» است
رجبی با اشاره به طرح «شهر هوشمند» شهرداری تهران ادامه داد: باید نگاه مسئله محور به شهرها داشته باشیم؛ یعنی بگوییم که در شهر من چه مسائلی وجود دارد و چه امکانات و فناوری‌ های جدیدی می ‌تواند به این ‌ها پاسخ دهد و یا چه پاسخ‌ هایی باید بدهد.
وی با عنوان این که بالای صد موضوع در حوزه شهر هوشمند در شهرها شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: البته به این معنی نیست که تمام این صد مسئله باید در شهرها اتفاق بیفتد و به همه آن‌ ها هم باید پاسخ داده شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور تصریح کرد: ممکن است در شهری مانند تهران به علت زیرساخت‌ ها، فضای سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری، از این صد مسئله تنها تعداد محدودی از آنها قابل طرح یا قابل اجرا برای هوشمن دسازی شهر را داشته باشد.
وی با اشاره به این که باید به موضوع هوشمندسازی پایتخت بصورت جدی بپردازیم، از توجه ویژه مدیریت جدید شهری پایتخت بموضوع هوشمندسازی تقدیر کرد و گفت: اجرای هوشمند سازی در شهرها باید متولی داشته باشد و بنظر من بهترین سازمان ‌ها هم برای قبول انجام این کار خود شهرداری ‌ها هستند. ولی باید شهر را مسئله محور ببینند و با این دید به شهر نگاه کنند که قرار نیست همه مشکلات را حل کنیم بلکه قرار است قسمتی از مشکلاتمان را با نگاه شهر هوشمند ساماندهی کنیم.

شهرداری بهترین متولی اجرای شهر هوشمند است

رجبی با تاکید بر این که تهران در حوزه های متفاوتی میتواند به موضوع هوشمندسازی بپردازد و برنامه های هفته های اخیر شهرداری نشان داده این شهردار و معاونانش در این حوزه عزمی جدی دارند، یاد آور شد: هوشمندسازی نیاز به استفاده از تجربه های بین المللی دارد و بهمین علت بعنوان ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در صدد هستم تا با برخی تشکل‌ های حرفه ‌ای در این حوزه بخصوص در کره جنوبی یا دیگر کشورهای آسیاسی شرقی ارتباط برقرار کنیم و پیش از هر چیز دیگری شهر را مسئله یابی کنیم و بعد به آن ورود کنیم.
وی با اشاره به این که تهران از این مسئله می ‌تواند بسیار منتفع شود، ادامه داد: برای این اتفاق باید اساس کار مدیران هوشمندسازی باشد یعنی به این مسئله ورود واقعی و نه تبلیغاتی داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: همه ما در این گونه عرصه ‌ها صحبت‌ های تبلیغاتی مطرح می ‌کنیم؛ به هر حال همه ما می‌ خواهیم حداقل این ژست را بگیریم که با تکنولوژی و فناوری روز هم سو و همراه هستیم و تأثیر آن را در زندگی خود می ‌بینیم. ولی این که چقدر عزم مان برای اجرایی کردن و بکارگیری آن جدی باشد بحث جداگانه ‌ای است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۶
880 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0