شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد

شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد

شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد ، دهقان بنادکی، عدم اجرای قانون مجری ذی صلاح را از جمله علل بروز حادثه متروپل آبادان ارزیابی کرد

کد خبر: 010305010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ خرداد ۰۱ - ۱۰:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد ، دهقان بنادکی، عدم اجرای قانون مجری ذی صلاح را از جمله علل بروز حادثه متروپل آبادان ارزیابی کرد

شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد

شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌ دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی گردد
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران عدم اجرای قانون مجری ذی صلاح را از جمله علل بروز حادثه متروپل آبادان ارزیابی و پیش بینی کرد احتمالا شاهد تکرار بروز چنین حوادثی باشیم چرا که به مرور زمان این حوادث به فراموشی سپرده میشود.
اصغر دهقان بنادکی ضمن بیان مطلب فوق با اظهار تاسف از اینکه ساختمان متروپل فاقد مجری ذی صلاح بوده است ادامه داد: البته مهندس ناظر این پروژه به موقع گزارشات لازم را درباره ساخت اضافه بنا به شهرداری ارایه داده است ولی متاسفانه شهرداری به این مساله توجهی نکرده است.
دهقان بنادکی اظهار داشت: متاسفانه شهرداریها در بسیاری از شهرها و استان‌ها به سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک نهاد فنی و تخصصی بهاء نمی دهند و هم‌چنین قانون مجری ذی‌صلاح را اجرا نمی کنند.
وی تصریح کرد: این بی توجهی در حالی است که وقتی حوادث تلخی نظیر متروپل آبادان، پلاسکو و.. رخ می دهد، تبعات آن دامن شهرداری ها و استانداری ها را می گیرد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در مورد این موضوع که رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار امیدواری کرده است که حادثه متروپل درس عبرتی شود، افزود: بعید میدانم که این حادثه درس عبرت شود چرا که با گذشت زمان به فراموشی سپرده میشود و مجددا شهرداری ها به خاطر منافع شخصی مانع از اجرای قانون مجری ذیصلاح میشوند.
وی با بیان اینکه تحقق قانون مجری ذی صلاح موجب تولید مسکن به روش تخصصی میشود در عین حال بکارگیری مجریان ذی صلاح را سبب افزایش عمر مفید ساختمان‌ها و حفظ سرمایه های ملی ارزیابی کرد و افزود: اگر ساختمان توسط افراد متخصص و مجریان ذیصلاح احداث گردد عمر مفید ساختمان‌ها از ببست و پنج سال به پنجاه سال و یا حتی به صد سال افزایش پیدا خواهد کرد.
دهقان بنادکی خطاب به مهندسان مجری ذی صلاح گفت: من از مهندسان مجری می خواهم که وارد کار ساخت و ساز شوند و هم‌چنین نسبت به اجرای کار واقعی در ساخت مسکن اقدام کنند.
وی از جمله دیگر الزامات پیشگیری از حوادث متروپل آبادان را در تعامل بین سازمان‌های ذیربط در حوزه مسکن ارزیابی و بیان کرد: لازم است که سازمان‌های ذی مدخل در حوزه ساخت و ساز شامل سازمان نظام مهندسی، وزارت راه وشهرسازی، شهرداری ها، شورای شهر، استانداری و هم‌چنین سایر ارگان‌های دولتی مرتبط نسب به تعامل با یک‌دیگر اقدام کنند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: تعامل نهادهای مذکور در عین حال سبب افزایش کیفیت ساخت و سازها نیز میشود و اگر بصورت هم‌زمان قانون مجری ذی صلاح اجرایی گردد و نظارت‌ها و طراحی ساختمان‌ها دقیق و فنی باشد، هم شاهد افزایش عمر مفید ساختمان‌ها خواهیم بود و هم از بروز حوادثی نظیر متروپل پیش‌گیری خواهد شد.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ خرداد ۰۱
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0