حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی

 حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی

حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی ، صورت گرفت. معماری امروز از معماری ایرانی و اسلامی گذشته دور شده است و متأسفانه تا به حال، برای آشنایی مردم با معماری سنتی تلاشی صورت نگرفته است

کد خبر: 990431006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۶:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی،  حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی ، صورت گرفت. معماری امروز از معماری ایرانی و اسلامی گذشته دور شده است و متأسفانه تا به حال، برای آشنایی مردم با معماری سنتی تلاشی صورت نگرفته است

حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی

 حرکت سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی

سازمان نظام مهندسی، ساخت و ساز ها را به سمت معماری ایرانی و اسلامی سوق دهد
رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: معماری امروز از معماری ایرانی و اسلامی گذشته دور شده است و متأسفانه تا به حال، برای آشنایی مردم با معماری سنتی تلاشی صورت نگرفته است.
غلام‌علی دهشیری در جلسه مشترک مسئولان قضایی استان با اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان یزد که در راستای کاهش تخلفات ساخت و ساز و برخورد با متخلفان برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر کمیسیون ماده صد، جای سازمان نظام مهندسی را گرفته، در حالیکه می‌ توان از ظرفیت نظام مهندسی بعنوان یکی از اضلاع این کمیسیون بهره گرفت.
وی در مورد فرهنگ سازی شناسنامه فنی و ملکی تصریح کرد: تهیه این شناسنامه کار بسیار خوبی است، و القاء این موضوع که وجود شناسنامه فنی و ملکی هویت ساختمان است کار بسیار ارزنده‌ای را بدنبال دارد.
این مقام قضایی افزود: با ابلاغ بخش‌نامه‌ای به کانون کارشناسان یکی از اولویت ‌های ارزیابی بناها را وجود شناسنامه فنی و ملکی دانسته و کانون سردفتران هم می‌ توانند در متن سند، موضوع وجود شناسنامه فنی و ملکی را لحاظ کنند.
وی، نظارت سازمان نظام مهندسی بر طرح ‌های بزرگ را مهم و ضروری برشمرد و ادامه داد: اهمیت کیفیت ساختمان ‌های بزرگ از جمله طرح ‌های انبوه‌سازی، مجتمع‌ های تجاری و بیمارستان‌ ها دو چندان است و نیاز است که از نظر فنی و علمی دقت بیشتری بعمل آید که از اینرو دستگاه قضا نیز در جهت تحقق این امر حمایت خود را اعلام می کند.

وی درباره پیشنهاد راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه اختلافات حوزه صنعت ساختمان عنوان کرد: دستگاه قضایی با بررسی حجم پرونده‌های موجود در زمینه اختلافات ساختمانی، برای تخصصی شدن شوراها در این راستا آمادگی های لازم را دارد.

این مقام مسئول در خصوص ارائه طرح راه‌اندازی کانون داوری افزود: این اتفاق مستلزم این است که جلسه‌ای با کانون داوری برگزار شود که با نظر مثبت، پیگیری های لازم بعمل می آید.

وی همچنین در زمینه مباحث آموزش و آگاه‌سازی خاطرنشان کرد: پیشنهادها در حوزه آموزش و آگاه‌سازی قطعاً مورد استقبال قرار می‌گیرد و یکی از اولویت های مهم دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر این که تکریم نظام مهندسی، تکریم علم، فن، مهارت و احترام به تجربه است، یادآور شد: دستگاه قضایی استان با افق دید ساختن شهر بدون آسیب و چالش، از برنامه های سازمان نظام مهندسی در این زمینه حمایت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این جلسه از عملکرد دو ساله اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تقدیر کرد و گفت: تحولات بسیاری را در حوزه نظام مهندسی و ساختمان دیدیم که طبیعتاً این تلاش‌ها، مشکلات و مقاومت‌هایی ایجاد می‌کند ولی شیطنت ها نباید باعث دلسردی و کم رنگ شدن تلاش ‌ها در این زمینه شود.
محمدرضا حدادزاده گفت: مشکلات ساخت و ساز زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی متعددی دارد، از این رو دستگاه قَضا برای تحقق پیشنهادهای سازمان نظام مهندسی آمادگی خود را اعلام می‌ کند.
منبع: روابط عمومی دادگستری استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
406 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0