مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم

مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم

مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم ، است. می‌باید به «ساختمان» به‌ عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد

کد خبر: 001009006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ دی ۰۰ - ۶:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم ، است. می‌باید به «ساختمان» به‌ عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد

مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم

مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم
برگزاری نشست «ساختمان ایمن-شهر ایمن»؛ رامین کرمی: مهم‌ترین وظیفه سازمان ارتقای کیفیت ساخت برای صیانت از جان مردم است
رامین کرمی در نشست «ساختمان ایمن – شهر ایمن» بیان کرد: مسؤلیت اجتماعی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، ارتقای کیفیت ساخت در راستای صیانت از سرمایه‌های مادی و معنوی شهروندان است.
نشست «ساختمان ایمن – شهر ایمن» به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در محل ساختمان مرکزی سازمان برگزار گردید.
در این نشست کرمی رئیس سازمان با ابراز امیدواری از این‌ که برگزاری این گردهمایی‌ ها منجر به ارتقای خدمات مهندسی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت مقاوم‌سازی بحث ساختمان ‌های فرسوده، تاب‌آوری شهری در حوزه پدافند غیرعامل شود، عنوان کرد: امیدوار هستم بتوانیم راه‌کارهای مناسبی را پیدا کرده و زیرساخت‌های لازم جهت مقاوم‌سازی سازه‌های شهری را ایجاد کنیم.
وی با عنوان آن‌که می‌باید به «ساختمان» به‌ عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد، گفت: در بحث ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب قانون جهش تولید که از سیاست‌ های مهم وزارت راه‌وشهرسازی در دولت جدید است، لازم است بحث ایمنی و موضوعات زیرساختی را به‌‌طور جدی مورد توجه قرار داد.
رئیس سازمان با یادآوری خاطرات تلخ گذشته ایرانیان از خسارت ‌های ناگوار زمین‌لرزه‌ هایی مانند بم یا رودبار، افزود: در ۲۰ سال گذشته جامعه مهندسی بسیار در راستای ارتقای ایمنی سازه و افزایش کیفیت ساختمان‌ها تلاش کرد. نتیجه این تلاش‌ها در زلزله اخیر بندرعباس تاحدودی قابل ملاحظه است.
وی ضمن اشاره به این ‌که خوشبختانه در زلزله نسبتاً شدید اخیر بندرعباس تنها یک‌نفر از هم‌وطنان عزیز ما از دست رفت، ادامه داد: همین ارتقای دانش مهندسی و تلاش جامعه مهندسان ساختمان در کل کشور علاوه بر افزایش عمر مفید ساختمان ‌ها، موجبات کاهش خسارت‌های مالی و جانی را در حوادث غیرمترقبه پدید آورده است.
وی با بیان اینکه در موضوع ایمنی ساختمان ‌ها علاوه بر موضوع پایداری سازه، باید برای مقاوم‌سازی تأسیسات و زیرساخت ‌ها نیز تدبیر کرد، گفت: بحث تاب‌آوری زیرساخت ‌های شهری، گاز، آب و برق بویژه در کلانشهری مانند تهران بسیار حائز اهمیت است که می‌باید مورد توجه ارگان‌ های مختلف اجرایی قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، بحث ساختمان ‌های فرسوده را معضل دیگر تهران دانست و افزود: وظیفه نظام‌مهندسی مانند دیگر دستگاه‌ های اجرایی تلاش برای ارتقای کیفیت ساختمان ‌ها و بهسازی بافت فرسوده است. به امید آنکه در روز حادثه شاهد فاجعه‌های ناخواسته نباشیم.
وی ضمن بیان تجربیات بازدید خود از توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت ساختمان در ایتالیا، گفت: عمر مفید ساختمان‌ ها در این کشور بالای ۱۰۰ سال است. مقاوم‌سازی‌ ها و پیشرفت‌ هایی که در دانش مهندسی صورت‌گرفته توانسته حافظ جان مردم این کشورها باشد.
وی با تأکید بر این‌که جامعه مهندسی در بحث مقاوم‌سازی سازه‌های مسکونی از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد، ادامه داد: امروزه در همه جای دنیا به دانش مهندسی ساختمان برای حفظ جان شهروندان هم که شده بسیار اهمیت می‌دهند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خاتمه با عنوان این‌که ایمن‌سازی و ارتقای کیفیت ساختمان، مهم ‌ترین مسؤلیت سازمان نظام مهندسی ساختمان است، ادامه داد: ما با تمام قوا حسب وظایف قانونی خود آماده تعامل همه‌جانبه با تمام ارگان ‌ها در راستای افزایش ایمنی زیرساخت‌ها و افزایش تاب‌آوری شهری در راستای حفظ و صیانت از مهم‌ ترین سرمایه‌های مادی و معنوی شهروندان عزیز استان تهران هستیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ دی ۰۰
312 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0